Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goudgele sfeer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goudgele sfeer

Bestaat er ergens een filter of programma om die goudgele sfeer te krijgen, zie voorbeeld?

Re: Goudgele sfeer

zet je foto in zwart-wit foto en dan een laag erboven zetten met overvloeimodus "kleur". Die kan je dan plaatselijk inkleuren met oranje-geel (in vb RGB 227-204-154) (eventueel wat ruis zetten op origineel, of filter spetters), mvg david

Comment

Die goudgele sfeer strekt zich niet uit over het hele beeld, dus je zal in PS met laagmaskers moeten werken om geen te kunstmatig effect te krijgen.
      Het voorbeeld is volgens mij niet eens eens in die zin bewerkt.

Comment

Volgens mij is het resultaat uit de openingspost bekomen door met de kleurbalans te spelen. Met photoshop kan je die kleurbalans op de volgende manier aanpassen:
        1. Layer> New Adjustment Layer>Color Balance (Laag> Nieuwe aanpassingslaag>Kleurbalans)
        2. Vervolgens Kan je voor zowel de shadows, midtones en highlights (onderaan te selecteren) de kleurbalans aanpassen door de schuivers aan te passen. Als je bij highlights en midtones de onderste schuiver wat naar Yellow opschuift en bij shadows naar Blue, kom je al redelijk dicht bij het resultaat uit de OP, denk ik. Het vraagt wat experimenteren.
        3. Vervolgens klik je op ok. Een nieuwe aanpassingslaag wordt gecreëerd, die je later nog altijd kan aanpassen door er op te dubbelklikken.

Comment

toch vind ik dit van david heel goed gedaan

Comment

Working...
          X