Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100% crop maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 100% crop maken

Het klinkt mischien belachelijk, maar hoe maak je nu juist een 100% crop uit een foto zodat hij juist 900 pixels lang is, ik kan uitvergroten tot 100% maar daarmee heb ik nog niet het exacte stuk uitgesneden op 100%, ik wil hier namelijk een test plaatsen en wil deze zo realistisch mogelijk.

Re: 100% crop maken

Ik ben niet helemaal zeker of ik wel snap wat je bedoeld..
    Maar probeer het eens met een selectie, daar kan je bovenaan in je werkbalk aangeven hoeveel pixels je selectie groot moet zijn, en dan kan je ze verplaatsen ect... (in photoshop)
    poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
      Maar probeer het eens met een selectie, daar kan je bovenaan in je werkbalk aangeven hoeveel pixels je selectie groot moet zijn, en dan kan je ze verplaatsen ect... (in photoshop)
      Ja dat weet ik, maar dan weet je niet echt hoeveel pixels je sleept, je voorinstellingen gaan dat wel omrekenen naar 900 pix, maar dat bedoel ik niet, ik wil echt een stuk gaan uitsnijden van een tot 100% uitvergroot beeld.

Comment

Ik snap het ook niet goed, wil je gewoon de foto naar 900px brengen ?

Comment

probeer eens bij "image" en dan "image size" of "canvas size"?

Anders moet je eens proberen iets beter uit te leggen wat je bedoeld..
          poof

Comment

probeer eens bij "image" en dan "image size" of "canvas size"?

Anders moet je eens proberen iets beter uit te leggen wat je bedoeld..
            Ik heb ze reeds hier geplaatst, maar dan gewoon een uitsnede kleiner dan 900 pixels, zo ben ik zeker dat PS en niet meer aan rekend. mischien geeft het voorbeeld meer duidelijkheid, maar wat ik eigenlijk wilde was een uitsnede van 900 werkelijke pixels in de lengte, maar als ik daar onder blijf ben ik ook zeker dat wat er op het scherm komt werkelijke pixels zijn, mischien wat moeilijk uitgelegd.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

Ik werk met een kader in photoshop; en plak daar mijn foto in. en dat is altijd van de eerste keer 100%. Van daaruit kan ik verkleinen en mijn compo wijzigen tot ik de hele originele foto in het kader heb.

Edit: ofwel een nieuw bestand maken van exact 900pixels breed, alles selecteren, de foto die je wil gebruiken ook volledig selecteren, kopieren en dan "plakken in" of "paste into" gebruiken om die foto in het nieuw bestand te plakken. Verplaatsen in het kader naar wens, en saven als jpeg.
              Last edited by frank207be; 30 juni 2008, 20:40.

Comment

Inderdaad, zo is het makkelijks:
                - M (marquee tool)
                - in de werkbalk: Style op "fixed size"
                - 900px width, 600px height (gewoon '900px' ingeven als er bvb staat 2,5 in of 2,5 cm)
                - selectie maken
                - image, crop

mvg,
                Kristof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik werk met een kader in photoshop; en plak daar mijn foto in. en dat is altijd van de eerste keer 100%. Van daaruit kan ik verkleinen en mijn compo wijzigen tot ik de hele originele foto in het kader heb.

Edit: ofwel een nieuw bestand maken van exact 900pixels breed, alles selecteren, de foto die je wil gebruiken ook volledig selecteren, kopieren en dan "plakken in" of "paste into" gebruiken om die foto in het nieuw bestand te plakken. Verplaatsen in het kader naar wens, en saven als jpeg.
                  Dat is inderdaad een goed idee Bedankt Frank.

Comment

Working...
                  X