Het klinkt mischien belachelijk, maar hoe maak je nu juist een 100% crop uit een foto zodat hij juist 900 pixels lang is, ik kan uitvergroten tot 100% maar daarmee heb ik nog niet het exacte stuk uitgesneden op 100%, ik wil hier namelijk een test plaatsen en wil deze zo realistisch mogelijk.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
100% crop maken
Collapse
X
-
-
Re: 100% crop maken
Ik ben niet helemaal zeker of ik wel snap wat je bedoeld..
Maar probeer het eens met een selectie, daar kan je bovenaan in je werkbalk aangeven hoeveel pixels je selectie groot moet zijn, en dan kan je ze verplaatsen ect... (in photoshop)poof
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk berichtIk ben niet helemaal zeker of ik wel snap wat je bedoeld..
Maar probeer het eens met een selectie, daar kan je bovenaan in je werkbalk aangeven hoeveel pixels je selectie groot moet zijn, en dan kan je ze verplaatsen ect... (in photoshop)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk berichtprobeer eens bij "image" en dan "image size" of "canvas size"?
Anders moet je eens proberen iets beter uit te leggen wat je bedoeld..mischien geeft het voorbeeld meer duidelijkheid, maar wat ik eigenlijk wilde was een uitsnede van 900 werkelijke pixels in de lengte, maar als ik daar onder blijf ben ik ook zeker dat wat er op het scherm komt werkelijke pixels zijn, mischien wat moeilijk uitgelegd.
Comment
-
-
Ik werk met een kader in photoshop; en plak daar mijn foto in. en dat is altijd van de eerste keer 100%. Van daaruit kan ik verkleinen en mijn compo wijzigen tot ik de hele originele foto in het kader heb.
Edit: ofwel een nieuw bestand maken van exact 900pixels breed, alles selecteren, de foto die je wil gebruiken ook volledig selecteren, kopieren en dan "plakken in" of "paste into" gebruiken om die foto in het nieuw bestand te plakken. Verplaatsen in het kader naar wens, en saven als jpeg.Last edited by frank207be; 30 juni 2008, 20:40.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk berichtIk ben niet helemaal zeker of ik wel snap wat je bedoeld..
Maar probeer het eens met een selectie, daar kan je bovenaan in je werkbalk aangeven hoeveel pixels je selectie groot moet zijn, en dan kan je ze verplaatsen ect... (in photoshop)
- M (marquee tool)
- in de werkbalk: Style op "fixed size"
- 900px width, 600px height (gewoon '900px' ingeven als er bvb staat 2,5 in of 2,5 cm)
- selectie maken
- image, crop
mvg,
Kristof
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtIk werk met een kader in photoshop; en plak daar mijn foto in. en dat is altijd van de eerste keer 100%. Van daaruit kan ik verkleinen en mijn compo wijzigen tot ik de hele originele foto in het kader heb.
Edit: ofwel een nieuw bestand maken van exact 900pixels breed, alles selecteren, de foto die je wil gebruiken ook volledig selecteren, kopieren en dan "plakken in" of "paste into" gebruiken om die foto in het nieuw bestand te plakken. Verplaatsen in het kader naar wens, en saven als jpeg.Bedankt Frank.
Comment
Comment