Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tekst in het midden van kader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tekst in het midden van kader

Hoi,

kan iemand me vertellen hoe ik tekst ( als laag) exact kan centreren in een kader . Nu doe ik dat door gridview aan te zetten en hokjes te tellen.
    Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
    http://marcelmol.smugmug.com/

Re: tekst in het midden van kader

Dag Pasjoo,

Als je met een kader een selectie bedoelt dan is dit de werkwijze:
    Zet een tekstlaag, Maak je selectie en klik op het verplaats symbooltje. Bovenaan zal je de uitlijn iconen terugvinden, 2de en 5de icoontje aanklikken(verticale middelpunten uitlijnen en horizontale middelpunten uitlijnen).

groetjes,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
      Dag Pasjoo,

Als je met een kader een selectie bedoelt dan is dit de werkwijze:
      Zet een tekstlaag, Maak je selectie en klik op het verplaats symbooltje. Bovenaan zal je de uitlijn iconen terugvinden, 2de en 5de icoontje aanklikken(verticale middelpunten uitlijnen en horizontale middelpunten uitlijnen).

groetjes,
      Ok bedankt!!!
      Canon EOS 1DX, Canon EOS 80D, Canon EF 85mm f/1.2L II,Canon EF 24-105mm f/4L IS, EF 70-200 f/2,8 IS L II L IS, speedlite 580 EX II, Canon EF 100 f/2,8 L IS
      http://marcelmol.smugmug.com/

Comment

Soms opletten: het optisch midden is smaakvoller dan het mathematisch midden, vooral verticaal (eerder iets hoger zetten), maar dikwijls ook horizontaal, al naargelang de open ruimte in de uiterste letters en de afstand tot de rand.

Comment

...daarom zet ik practisch alle teksten, objecten en weet ik veel 'op het oog'.
          Mijn ogen doen er 'zeer' van zelfs!

Comment

Working...
          X