Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mail met fotos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mail met fotos

Kan je van een mail met fotos die je verkleind hebt ontvangen, deze opslaan en opnieuw op normale grote brengen, en hoe?

Re: Mail met fotos

Oorspronkelijk geplaatst door willytje65 Bekijk bericht
    Kan je van een mail met fotos die je verkleind hebt ontvangen, deze opslaan en opnieuw op normale grote brengen, en hoe?
    Neen, niet zonder kwaliteitsverlies.( tenzij ze gezipt zijn.)
    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
      Neen, niet zonder kwaliteitsverlies.( tenzij ze gezipt zijn.)
      DPaul
      Inderdaad, als de foto's bvb in jpg-formaat zijn en verkleind zijn, betekent dit dat er een gedeelte van de informatie, waaruit de foto is opgebouwd, verdwenen is. Deze informatie is voorgoed verdwenen en kan je niet terughalen.

In verband met het zippen van een foto-bestand, heb ik vooral de ervaring dat een zip-file niet de moeite loont, zeker als het om een jpg-formaat gaat.
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Omdat een jpg al een gecomprimeerd bestand is (zoals ook een mp3, en een pdf), heeft zippen inderdaad niet veel zin, tenzij om meerdere foto's "bijeen te houden".
        Een Engelse forumvriend gaf me het volgende antwoord, toen ik hem vroeg of ie graag een groter bestand had van bepaalde foto's die ik op het net gepost had:
        I ... have seen the photos you posted. I can download them and capture them with Snaps Pro X and get a good resolution.
        Ik vraag me af of je op die manier aan kwaliteit zou kunnen winnen?

Een andere optie is natuurlijk via een Photoshop plugin als "Genuine Fractals", maar dat kost uiteraard geld.
        Last edited by LesC; 24 juni 2008, 15:16.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
        X