Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close up oog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • close up oog

    Ik ben wat aan het experimenteren met photoshop.
    ik heb dit bekomen door 2 maal dezelfde foto opeen te leggen. de een in zw weliswaar, en daarna de iris weg te gommen. Wat vinden jullie ervan? Wat zouden jullie nog veranderen? Het is de bedoeling dat ik bijleer...

    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

  • #2
    Re: close up oog

    Om te beginnen zou ik het witpunt aanpassen. Het beeld is zwaar onderbelicht.
    Levels -> witpunt naar ongeveer 96 slepen geeft een veel beter beeld.

    Wat is precies de bedoeling ?

    Tom.

    Comment


    • #3
      Re: close up oog

      ik had express via exposure de foto donkerder gemaakt omdat ik het goed vond uitzien...
      wat de bedoeling is? de artistieke ideen van iedereen horen
      Last edited by jejochen; 9 juni 2008, 21:29.
      [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
      [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

      Comment


      • #4
        Re: close up oog

        Naar mijn gevoel ook veel te donker. Ligt misschien aan mijn scherm maar ik denk van niet aangezien Tom ook al zoiets zegt.

        Ik veronderstel dat je bedoeling was om de iris in kleur te laten en de rest van het gezicht zwart-wit??? Dat zie je nu niet echt omdat het geheel te donker is. Levels even bijwerken en dan zal het er volgens mij beter uitzien en het contrast tussen de kleur en het zwart-wit ook duidenlijker zijn.

        Wel knap dat je zo van alles wil proberen Wie weet wat voor een pareltjes je zo nog kan creëren...

        Els

        Comment


        • #5
          Re: close up oog

          ok, levels wat bijgewerkt...
          nog tips/suggesties? ik weet dat er hier echte tovenaars bijzitten...

          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

          Comment


          • #6
            Re: close up oog

            2 = beter

            nu boven en onder nog een stuk eraf?
            En wat groter?

            Blijven proberen, je steekt er steeds weer iets van op!
            Grtz.
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

            Comment


            • #7
              Re: close up oog

              het mag nog véél verder met die levels zoals tom al zei, tot waarde voor wit op 96 en wat verder uitsnijden , een beetje zachter over de huid , en wat doordrukken van schaduwen /tegenhouden in de hogelichten , en dan zie je mooi de iris in kleur , mvg david

              Comment


              • #8
                Re: close up oog

                Ook is het niet slim om je foto te blijven dupliceren. Dat maakt dat je na een paar bewerkingen met een heel groot bestand zit. Je zou kunnen alleen het oog selecteren (bv met een vierkante selectie, of ronde ofzo) die kopieren in een nieuwe laag, en dan met een layer mask de rest van de onnodige dingen weggommen (met zwart of wit, weet ik nooit vanbuiten). Dan kun je op de onderste laag een adjustment layer-zwartwit (weet niet vanbuiten hoe die noemt) leggen. Zo werk je non-destructief en toch niet te zwaar. Er zijn wss nog betere manieren ook maar daar kan ik niet opkomen. Als je nog iets moet weten, vraag maar! Veel plezier!

                Comment


                • #9
                  Re: close up oog

                  Ow, en zoek ook 's wat tutorials op op internet ofzo (google: photoshop cs3 tutorial.. ofzoiets ) daar kun je ook heel wat uit leren ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: close up oog

                    DDavid:

                    ok, als ik adjust: levels aanklik, welk vakje is dan precies je witpunt? het rechter onderste driehoekje veronderstel ik? ik werk er wel mee, maar ken de juiste naam niet
                    Hoe heb je de huid zo gaaf gekregen?
                    adjust shadow/highlights ken ik.
                    Alvast bedankt voor de uitleg !!

                    Whispers:
                    ik gebruikte 2 dezelfde fotos omdat die als je ze opeen legt, op elkaar 'snappen' . Als je een selectie gebruikt, is dit dan ook zo?
                    De rest dat je opnoemt heb ik nog nooit gebruikt en klinkt redelijk 'chinees' voor het moment. Zal es moeten experimenteren.
                    Ook merci voor de uitleg.

                    Jochen
                    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                    Comment


                    • #11
                      Re: close up oog

                      het witte driehoekje moet komen waar het bergje eindigt ( of wanneer het getal 96 komt in het 3e vakje bij invoerniveaus )

                      de huid heb ik heel sterk vervaagd met filter "portraiture" van "imagenomic" (= plug-in) en daarna terug ruis opgezet op bepaalde delen met masker mvg, david

                      Comment


                      • #12
                        Re: close up oog

                        Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                        DDavid:

                        ok, als ik adjust: levels aanklik, welk vakje is dan precies je witpunt? het rechter onderste driehoekje veronderstel ik? ik werk er wel mee, maar ken de juiste naam niet
                        Hoe heb je de huid zo gaaf gekregen?
                        adjust shadow/highlights ken ik.
                        Alvast bedankt voor de uitleg !!

                        Whispers:
                        ik gebruikte 2 dezelfde fotos omdat die als je ze opeen legt, op elkaar 'snappen' . Als je een selectie gebruikt, is dit dan ook zo?
                        De rest dat je opnoemt heb ik nog nooit gebruikt en klinkt redelijk 'chinees' voor het moment. Zal es moeten experimenteren.
                        Ook merci voor de uitleg.

                        Jochen

                        Ja hoor, bij mij toch.. Niet snappen, maar als je iets selecteerd en dan in een nieuwe laag plakt komt die bij mij perfect op dezelfde hoogte als in de originele laag...

                        Comment


                        • #13
                          Re: close up oog

                          dat 'chinees' is ondertussen nederlands geworden...
                          ik begin al wat uit de voeten te kunnen.
                          ook dankzij goeie tutorials op het web
                          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                          Comment

                          Working...
                          X