Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Simpel of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Simpel of niet?

    ...maar wie wil er ook eens dit uurwerk van de muur halen, liefst onzichtbaar en met behoud van korrelstructuur in foto?



  • #2
    Re: Simpel of niet?

    niet simpel , met vriendelijke groeten, david

    Comment


    • #3
      Re: Simpel of niet?

      Zeer geslaagd
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

      Comment


      • #4
        Re: Simpel of niet?

        Prachtig gedaan David ('k wou dat ik PS zo goed kon)
        ..en nu de pepermolen (grapje)
        Last edited by saphi; 9 juni 2008, 06:39.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Simpel of niet?

          inderdaad netjes gedaan
          en nu het kastje volledig dichtmaken

          Comment


          • #6
            Re: Simpel of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
            niet simpel , met vriendelijke groeten, david

            Zou je kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt?
            Ik heb al een paar jaar ervaring met photoshop (webdesign), maar nog maar net begonnen met fotografie, en ben geintereseert hoe je het gedaan hebt
            Sony Alpha 200
            18-70mm Kitlens
            75-300mm Telelens

            Comment


            • #7
              Re: Simpel of niet?

              Mooi gedaan ddavid

              Nog een paar kleinigheidjes kunnen verbeterd worden, zoals:
              1. Je verliest een beetje het licht op de muur
              2. Nog iets te vlekkerig

              Als ik het echt uitvergroot is er nog iets, maar dat zou muggenziften zijn!

              Ik zal morger ook mijn versie plaatsen, ondertussen vraag ik mij af of er nog mensen zijn die weten hoe je het doet, zonder dat ze het zélf daarom doen.
              'Doen', hier in de betekenis van 'fotobewerken'.

              Comment


              • #8
                Re: Simpel of niet?

                @ boebi veel om uit te leggen, want daar kruipt veel werk in
                vooral veel werken met lagen, copy maken van de achtergrond, de klok wegklonen zonder te letten op de details, de ruis die aanwezig is in de andere muren goed aandachtig bestuderen, een ruisfoto maken, daarop een laag die staat op kleur, daarop een laag die staat op lichtsterkte, dit passen in de foto met een laagmasker, delen terughalen door met een zacht penseel in laagmasker te tekenen, en wat details bijwerken met klonen en doordrukken/tegenhouden
                achteraf zie je altijd terug nog wat foutjes, maar ja je kan altijd nog verder werken tot ...
                @maniac ik ben benieuwd naar je resultaat , ik zal het morgen zeker bekijken
                mvg david
                Last edited by ddavid; 7 juni 2008, 21:01.

                Comment


                • #9
                  Re: Simpel of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                  @ boebi veel om uit te leggen, want daar kruipt veel werk in
                  vooral veel werken met lagen, copy maken van de achtergrond, de klok wegklonen zonder te letten op de details, de ruis die aanwezig is in de andere muren goed aandachtig bestuderen, een ruisfoto maken, daarop een laag die staat op kleur, daarop een laag die staat op lichtsterkte, dit passen in de foto met een laagmasker, delen terughalen door met een zacht penseel in laagmasker te tekenen, en wat details bijwerken met klonen en doordrukken/tegenhouden
                  achteraf zie je altijd terug nog wat foutjes, maar ja je kan altijd nog verder werken tot ...
                  @maniac ik ben benieuwd naar je resultaat , ik zal het morgen zeker bekijken
                  mvg david
                  Interessante techniek, David....maar zou deze techniek nog overeind blijven om deze brandend-gloeiende lichten te verwijderen uit dit verloop-plafond? En toch een mooi egaal resultaat verkrijgen? Zonder dat je er uren/dagen aan bezig bent uiteraard?


                  Comment


                  • #10
                    Re: Simpel of niet?

                    hoi maniac , hier mijn probeersel



                    geef eens wat uitleg bij jouw methode , want dat is waarschijnlijk heel leerrijk voor iedereen , mvg david

                    Comment


                    • #11
                      Re: Simpel of niet?

                      Dit was mijn werkwijze, zonder gekloon:

                      1. Maak een selectie van de L vormige muur (en bewaar ze).

                      2. Met zachte brush en op bovenstaande laag schilder je in de juiste kleur en met de juiste toonwaarden het stuk muur. Slagschaduw negeer je voorlopig.

                      3.Met aanpassingslaag brightness/contrast breng je nadien de slagschaduw aan.

                      4.Nu moet je alleen nog een highpass filter maken om over de paintlaag te leggen. Ik heb gewoon enkele stukken van het vertikale stuk muur links aan elkaar geplakt (tot wanneer ik genoeg opp. had om het gepainte stuk te bedekken). Enkel hier heb ik het kloongereedschap even gebruikt om de naden van deze stukken weg te klonen. Heel precies moet dit niet zijn, aangezien je toch enkel de korrel gaat gebruiken.
                      Dan Filters/other/highpass in overlay mode en boven de paintlaag leggen.

                      5. Dan nog even de kleur op punt stellen van de paintlaag met aanpassingdslaag en klaar is kees.

                      Simpel dus (want in feite was dit een akkefietje in vergel. met de volledige foto die moest geretoucheerd worden).


                      Het resultaat:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Simpel of niet?

                        gradient fill (in gebied waar klok hangt) + add noise + some masking - 1 minuutje werk:

                        mijn foto's: www.reneheylen.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Simpel of niet?

                          bedankt voor de uitleg maniac
                          mooi gedaan ook dzumbo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Simpel of niet?

                            foto van Maniac

                            copie gemaakt van de achtergrond
                            dan lamp select en naar boven slepen doezelstraal 3 px. en met de ctrl of apple (Mac) toets terug naar beneden slepen. Ik maak dan telkens een nieuwe laag .
                            Nu ben ik nog bezig met die grote lamp.
                            dit is een methode van Scott Kelby

                            Comment


                            • #15
                              Re: Simpel of niet?

                              de volgende keer haalt ge gewoon die klok van de muur af alvorens de foto te nemen...
                              How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

                              Portfolio Website

                              Comment

                              Working...
                              X