Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekentablet: noodzaak of leuk speeltje?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

thanks man, heb ik mij ooit al eens verontschuldigd tegen u omdat ik nogal eens de neiging heb om in discussie te gaan met bepaalde leden van dit forum die misschien beter verzwegen als vernoemd worden?

sorry tom314, maar ik moet dan ook nog veel leren. gelukkig doe ik dat nogal graag. ook al liggen we al eens in conflict met pakweg jacques

Comment

Hoe teken je een rechte lijn op papier met potlood?

Juist: met een meetlat.

Niets houd je tegen om dit ook te doen met een grafisch tablet en pen
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

da's juist hombre, maar waarom zou ik een tekenpalet kopen om dan met een meetlat een rechte lijn te tekenen, terwijl dat met een simpele shift-klik ook gaat? met een passer of met de muis kan ik een cirkel tekenen, met de hand teken ik een ei. ik denk dat zo'n palet een fantastisch instrument is voor de mensen die handig zijn met potlood en papier. niet echt spek voor mijnen bek, dus.

Comment

Originally posted by the hustler
          da's juist hombre, maar waarom zou ik een tekenpalet kopen om dan met een meetlat een rechte lijn te tekenen, terwijl dat met een simpele shift-klik ook gaat? met een passer of met de muis kan ik een cirkel tekenen, met de hand teken ik een ei. ik denk dat zo'n palet een fantastisch instrument is voor de mensen die handig zijn met potlood en papier. niet echt spek voor mijnen bek, dus.
          Ik ben ook allesbehalve een tekentalent. Een tablet is niet noodzakelijk om te tekenen. Ik neem aan dat je er toch wel in slaagt om bvb een bepaald oppervlakte in te kleuren zoals de kindjes tekeningen kleuren ? Wel, ook zoiets gaat veel gemakkelijker met tablet dan met muis. Vaak is het immers geen kwestie van iets nieuw te tekenen, maar van freehand lijnen te tekenen LANGS iets bestaand. Bvb, bepaalde contouren tekenen. Ik denk dat je al motorisch gestoord moet zijn om er niet in te slagen om met een pen een willekeurige lijn te volgen. Op die manier is bvb een mask tekenen/bijwerken in Photoshop stukken gemakkelijker met een tablet dan met een muis. Je tekent niets nieuws, maar je volgt wel lijnen zoals jij die ziet op het scherm.

Henk

Comment

Working...
          X