Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zand

    Hallo , ben nieuw hier en heb meteen al een vraagje

    Hopelijk zit ik in het goeie subforum .

    Zit met volgende probleem . Heb uit een foto van mij op de moto , ik en de moto uitgesneden en die dan geplakt in een woestijnlandschap . Nu zou ik graag een effekt van opstuivend zand creeëren achter de wielen , iemand een tip of enige idee hoe ik dit best aanpak ?

    Alvast bedankt .

    Greetss
    hell

  • #2
    Re: zand

    is het mogelijk de foto hier te plaatsen of een link?

    Comment


    • #3
      Re: zand

      Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
      is het mogelijk de foto hier te plaatsen of een link?

      U vraagt wij draaien



      Is wel niet de bedoeling dat iemand anders de foto bewerkt , zou het graag zelf doen kwestie van wat bij te leren . Ben op zoek naar de goeie tip .
      Bedoeling is dus van zand te laten opstuiven achter de moto .

      Comment


      • #4
        Re: zand

        zoek eerst een foto met veel zand en verwijder alle storende elementen uit deze foto
        vb http://daviddebacker.1.googlepages.com/zand.jpg
        - plaats deze foto over de motor in woestijn
        - wolk zand transformeren zodat hij de juiste vorm heeft
        - tint van het zand afstemmen op kleur van de woestijn
        - met masker op het zand met een zachte brush 15% dekking het zand wat maskeren zodat delen van de motor beter zichtbaar worden
        - randen van de zandwolk lichtjes weggommen
        - met dodge/burn schaduwen in de wolk aanbrengen
        - bandenspoor lichtjes klonen
        succes

        Comment


        • #5
          Re: zand

          Oorspronkelijk geplaatst door hellraiser73 Bekijk bericht
          U vraagt wij draaien



          Is wel niet de bedoeling dat iemand anders de foto bewerkt , zou het graag zelf doen kwestie van wat bij te leren . Ben op zoek naar de goeie tip .
          Bedoeling is dus van zand te laten opstuiven achter de moto .
          Eerst en vooral zou ik de kleuren aanpassen, het zand is veel te rood en de schaduw van de moto is te blauw......

          Ik zou het proberen op een nieuwe laag, met een zachte, middelgrote borstel optie dissolve pressure +- 50%, zandkleur kiezen en daar met airbrushen waar je het zand wilt.
          Eens dit gedaan, geef je en kleine blur.
          Desnoods nog bijwerken op en 2 de nieuwe lagen en lichtjes vervagen.

          mvg, ben
          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

          Comment


          • #6
            Re: zand

            Het heeft natuurlijk niets met de bewerking te maken, maar dat soort motor hoort gewoon niet thuis in het woestijnzand.
            Je zal al snel helemaal in het zand liggen, zeker als je een bocht neemt op die manier.

            (Ik weet wel dat ze in sommige films met sportieve motoren allerlei stunts uihalen in de woestijn, maar dat moet je zelf niet proberen. De motoren zijn dan trouwens zwaar aangepast voor die opnames, en meestal kan je wel heel even zien dat het omgebouwde crossmotoren zijn...)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: zand

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Het heeft natuurlijk niets met de bewerking te maken, maar dat soort motor hoort gewoon niet thuis in het woestijnzand.
              Je zal al snel helemaal in het zand liggen, zeker als je een bocht neemt op die manier.

              (Ik weet wel dat ze in sommige films met sportieve motoren allerlei stunts uihalen in de woestijn, maar dat moet je zelf niet proberen. De motoren zijn dan trouwens zwaar aangepast voor die opnames, en meestal kan je wel heel even zien dat het omgebouwde crossmotoren zijn...)
              Juist daarmee dat ik het probeer via photoshop hé , zo hoef ik niet in het zand te gaan ploeteren met mijn tweewieler

              Comment


              • #8
                Re: zand

                Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                zoek eerst een foto met veel zand en verwijder alle storende elementen uit deze foto
                vb http://daviddebacker.1.googlepages.com/zand.jpg
                - plaats deze foto over de motor in woestijn
                - wolk zand transformeren zodat hij de juiste vorm heeft
                - tint van het zand afstemmen op kleur van de woestijn
                - met masker op het zand met een zachte brush 15% dekking het zand wat maskeren zodat delen van de motor beter zichtbaar worden
                - randen van de zandwolk lichtjes weggommen
                - met dodge/burn schaduwen in de wolk aanbrengen
                - bandenspoor lichtjes klonen
                succes

                Dat is wel heel sjiek , zal dat vanavond eens proberen si

                Comment

                Working...
                X