Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR vraag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HDR vraag

Goedemorgen iedereen,

Ik weet dat het nu eigenlijk nog geen weer is om achter je pc te zitten maar als brandweerman kan je nu even niet anders doen.

Mijn vraag gaat over HDR.
    Ik weet dat je voor een HDR drie foto's nodig hebt.
    Te weten; 1 overbelichte, 2 onderbelichte en de derde een correct belichte.

Met de functie BKT kun je dat zo instellen natuurlijk.
    Maar mijn vraag is kun je het ook bijv zo doen!!!

Je maakt een foto in RAW. Die bewerk je dmv de belichtingsmethode in een onder, over en correct belichte foto!!.
    Dan heb je volgens mij hetzelfde als drie foto's gemaakt met BKT.

HEt voordeel is nu dat je hem gewoon uit de hand kan nemen en je geen kans hebt op ghost vorming in de foto??

Wat denken jullie

Re: HDR vraag

Oorspronkelijk geplaatst door gielmassa Bekijk bericht

Wat denken jullie
    Ik denk dat de zoekfunctie van dit forum gebruiken geen slechte oplossing is, want er zijn al x-tallen topics geweest over HDR waarin je er alles over te weten komt, inclusief antwoord op jouw vraag

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gielmassa Bekijk bericht
      Goedemorgen iedereen,

Ik weet dat het nu eigenlijk nog geen weer is om achter je pc te zitten maar als brandweerman kan je nu even niet anders doen.

Mijn vraag gaat over HDR.
      Ik weet dat je voor een HDR drie foto's nodig hebt.
      Te weten; 1 overbelichte, 2 onderbelichte en de derde een correct belichte.

Met de functie BKT kun je dat zo instellen natuurlijk.
      Maar mijn vraag is kun je het ook bijv zo doen!!!

Je maakt een foto in RAW. Die bewerk je dmv de belichtingsmethode in een onder, over en correct belichte foto!!.
      Dan heb je volgens mij hetzelfde als drie foto's gemaakt met BKT.

HEt voordeel is nu dat je hem gewoon uit de hand kan nemen en je geen kans hebt op ghost vorming in de foto??

Wat denken jullie
      Er zijn er nog die er zo over denken, waaronder mezelf. Maar je hoeft die niet driemaal te bewerken. Je kan die in PhotoMatix bijvoorbeeld gewoon die RAW inladen. Je krijgt dan wel een waarschuwing, maar het werkt wel.

Dave
      pixelpusher

Comment

Hier, op dit YouTube kanaal, vind je wat video's over HDR, met 1 en met 3 Foto's (RAW)

SF
        00.00 Gone

Comment

hebben we het niet over de reeds zo dikwijls besproken "simple-raw" methode

even de zoekfunctie runnen, simplephotography heeft hierover al heel veel geschreven en gedebatteerd (en met succes denk ik)

ik gebruik "de" methode soms ook, soms met succes soms niet
          Last edited by Basile; 12 mei 2008, 13:45.
          Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
            hebben we het niet over de reeds zo dikwijls besproken "simple-raw" methode

even de zoekfunctie runnen, simplephotography heeft hierover al heel veel geschreven en gedebatteerd (en met succes denk ik)

ik gebruik "de" methode soms ook, soms met succes soms niet
            Stoort het? Ik wou de TS er even op attent maken dat omzetten van een enkele RAW naar jpeg niet hoeft (en zelfs nadelig is) als 'm software als Photomatix gebruikt.

Dave
            pixelpusher

Comment

Working...
            X