Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beveiliging van foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beveiliging van foto's

@joost

Ja ja, heel gooed beveiligd ??
    Geen screenshot, geen download, geen save!
    juist 2 seconden werk, et voila!

mocht er nu maar 1 PNG bestand in mijn cache gezeten hebben, dan had je gelijk, nu spijtig genoeg niet!
    Het is veel meer werk geweest voor jou, dan voor mij en dan nog volkomen nutteloos, zoals je kan zien!
    Zet een foto op het net en je bent'm kwijt, dat is zeker!
    Het is een utopian dream, ja.

SF
    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
      Ja ja, heel gooed beveiligd ??
      Geen screenshot, geen download, geen save!
      juist 2 seconden werk, et voila!
      Zucht... je wil 't echt niet snappen he? Dit was een voorbeeldje van de manier waarop je te werk zou kunnen gaan. Het kan natuurlijk veel ingewikkelder gemaakt worden met kleine (puzzel-) stukjes en overlappende delen waardoor het echt een stuk moeilijker wordt. Maar dat gaat mij nu te ver om uit te werken - met PrintScreen ben je er nog steeds meteen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
        Het kan natuurlijk veel ingewikkelder gemaakt worden met kleine (puzzel-) stukjes en overlappende delen waardoor het echt een stuk moeilijker wordt. Maar dat gaat mij nu te ver om uit te werken - met PrintScreen ben je er nog steeds meteen.
        Waarom zou je het jezelf moeilijk maken en de tijd erin steken door alles te verknippen en overlappen, als je weet dat met een screendump alle moeite voor niks geweest is..?

Mvg,
        Frederic

Comment

met javascript kan je ervoor zorgen dat een gebruiker niet op rechtermuisknop kan klikken. Dan kan je bv instellen dat het menuutje niet verschijnt maar wel een popup met een vervelende uitleg dat er een copyright is. Wat ik dan doe is in Firefox "javascript disablen" en dan leuk nog eens rechtsklikken
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            Waarom zou je het jezelf moeilijk maken en de tijd erin steken door alles te verknippen en overlappen, als je weet dat met een screendump alle moeite voor niks geweest is..?
            Precies...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              we zijn hier toch over foto’s bezig, dacht ik?
              Er staat ook bij, bijna nooit
              Al wat je op je scherm kan zien van afbeeldingen staat ook in je cache!
              Ook flash toestanden enz.
              Programma's en exe files moet je natuurlijk wel downloaden, dat is overduidelijk!

SF
              Als ik m'n browser sluit, maak de cache zich leeg. Dit om ballast te vermijden op een computer die bijna de vorige eeuw nog heeft gekend (maar toch CS3 draait).
              Het lijkt me ook niet de snelste methode om tussen 700 foto's in je cache te gaan zoeken naar die ene die je wilde bijhouden. Een printscreen lijkt me een stuk sneller te gaan.
              En toch zijn java hulpjes en andere trucs niet helemaal zinloos. Dit is zoals met cd's die beveiligd zijn tegen copiëren. Ook de beste beveiliging wordt gekraakt. Maar een cd zonder beveiliging kan iedereen copiëren, terwijl je al iets vroeger moet opstaan om zo'n beveiliging te omzeilen.
              Iedereen kan een printscreen doen, maar denk nu niet dat de gemiddelde computergebruiker die toets al ooit heeft gebruikt of weet waarvoor hij dient.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Als ik m'n browser sluit, maak de cache zich leeg. Dit om ballast te vermijden op een computer die bijna de vorige eeuw nog heeft gekend (maar toch CS3 draait).
                Het lijkt me ook niet de snelste methode om tussen 700 foto's in je cache te gaan zoeken naar die ene die je wilde bijhouden. Een printscreen lijkt me een stuk sneller te gaan.
                En toch zijn java hulpjes en andere trucs niet helemaal zinloos. Dit is zoals met cd's die beveiligd zijn tegen copiëren. Ook de beste beveiliging wordt gekraakt. Maar een cd zonder beveiliging kan iedereen copiëren, terwijl je al iets vroeger moet opstaan om zo'n beveiliging te omzeilen.
                Iedereen kan een printscreen doen, maar denk nu niet dat de gemiddelde computergebruiker die toets al ooit heeft gebruikt of weet waarvoor hij dient.
                Hallo, pichayandege
                Mijn "cache4" van Opera wordt ook telkens geledigd bij afsluiten, god zij dank!
                Ik heb echter een snelkoppeling > naar die cache4, als ik nu op een pagina ben, waar ik veel mooie foto’s heb bekeken, hoef ik maar een klik te doen, de foto's te selecteren die ik nodig heb en ze naar mijn bureaublad te slepen!
                Als je: files ordenen “op type” en “in groepen” aanvinkt,, is de foto's terugvinden echt geen labeur en véél sneller dan ze weer eens allemaal te gaan openen en ze (1voor1) te saven!
                Waarom ze tweemaal gaan laden, trouwens?
                Maar tja, iedereen zijn manier, natuurlijk!
                Dit werkt prima voor mij.
                Je moet ze wel verslepen, vóór je afsluit, natuurlijk!!

.....en ik heb nochtans het beste printscreen-tooltje dat er is, maar je verliest toch nog kwaliteit, vind ik.

SF
                Last edited by StoneFree; 29 april 2008, 21:00.
                00.00 Gone

Comment

Ik piek de foto's altijd met een widget van Apple, screenshot plus. Zeer handig ding, niet dat ik dit op een onrechtmatige manier verder gebruik hee. Om misverstanden te vermijden.
                  Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Working...
                  X