Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mss een draad opstarten met communie kaartjes?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

Ik heb wat aanpassingen gemaakt omdat ik zo een vermoeden had dat mijn collage ook bij de mislukte hoorde ..en een bevestiging kreeg , gelukkig !!
    we kunnen er maar uit leren zeg ik altijd ...
    hopelijk is deze beter peter ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht

Die collages zijn compleet passé en horen thuis bij de lokale fotoboer.
      Grtz. Peter
      Misschien is dit het ideale moment om een paar voorbeelden te tonen van jouw werk Peter, uit de "Special & Chique” reeks. Zo'n uniek concept zou misschien een aanzet kunnen zijn voor BD leden om jouw trend die je gezet hebt te volgen

Zo kunnen we allemaal leren van elkaar
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Misschien is dit het ideale moment om een paar voorbeelden te tonen van jouw werk Peter, uit de "Special & Chique” reeks. Zo'n uniek concept zou misschien een aanzet kunnen zijn voor BD leden om jouw trend die je gezet hebt te volgen

Zo kunnen we allemaal leren van elkaar
        Jammer dat ik zie dat het niet goed verteerd is, maar wees gerust ik zal volgend jaar wel een ander concept uitdokteren.
        Je zou trouwens ondertussen wel beter moeten weten dat ik het echt niet hoef te hebben van enkele communicantjes op jaarbasis of zelfs één of twee iets grotere klanten, zou maar erg zijn vind ik persoonlijk.

Misschien kan jezelf nog eens verwijzen naar de foto's van Gymp, een mooi voorbeeld van hoe mooie foto's er kunnen uitzien voor wie het ondertussen op BD nog niet zou weten (ik kan dat dus wel toegeven hé, maar misschien steek ik qua karakter iets anders in mekaar, raar voor iemand van Antwerpen hé).

Trouwens ik heb niet veel behoefte om mezelf in de spotlight te zetten, ook niet op onze workshops...

Nu ja, jammer dat zoiets op een forum moet worden uitgeklaard ipv via PM of mail.

Grtz. Peter
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Mijn 2 testkaartjes voor kennissen hun dochtertje.
          Tekst heb ik hier gezien bij iemand en vond het erg leuk, dus heb ik het overgenomen.
          Hopelijk vind de persoon in kwestie dit niet erg. (ben de naam even kwijt)

Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Hoewel in sommige van die kaartjes echt wel mooie foto's zitten, en in sommige veel minder zoals foto's gemaakt in vol zonlicht met lelijke en keiharde schaduwpartijen, verbaas ik me elke dag opnieuw dat er zovelen in slagen toch goede foto's te gaan verknoeien met het maken van aardslelijke collages.

Klant is zowat beetje koning. Meestal doe ik ze ontwerp als voorstel. Als klanten dan nog vragen om collage's te maken, dan...doe ik dat.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Nu ja, jammer dat zoiets op een forum moet worden uitgeklaard ipv via PM of mail.

Grtz. Peter
              Peter, er hoeft niets te worden "uitgeklaard" hoor, je hebt je excuses reeds lang gegeven via PM

Misschien was mijn context iets te ruim in mijn post, ik vind je stelling met de "lokale fotoboer" wat kort door de bocht en daarmee dat ik graag hier wat werk van jou zou zien zodat de mensen die jij bedoeld (met collages zijn compleet passé) weten hoe ze het anders kunnen aanpakken. Misschien had ik het "dubbelzinnige" linkje wel achterwege moeten laten.

Collages maken voor communie kaartjes is ook mijn ding niet maar ik merk wel dat veel ouders ze graag hebben, dus kan ik begrijpen dat deze nog steeds gemaakt worden.

Mijn werk zal ik hier misschien tonen nadat de communies voorbij zijn, ik kan het niet maken dat ik hier foto's zou posten. Echte "traditionele kaartjes" heb ik dit jaar niet afgeleverd, ik heb gelukkig alle mama's ervan kunnen overtuigen dat ze enkel een formaat 13 foto geven aan de familie (gedrukt op 330gr bariet).
              www.fotofolio.be

Comment

Hoewel in sommige van die kaartjes echt wel mooie foto's zitten, en in sommige veel minder zoals foto's gemaakt in vol zonlicht met lelijke en keiharde schaduwpartijen, verbaas ik me elke dag opnieuw dat er zovelen in slagen toch goede foto's te gaan verknoeien met het maken van aardslelijke collages.

Waarom niet kiezen voor één krachtige foto met een eenvoudige tekst er op.

Less is more en in dit geval More is less.

Grtz. Peter
                Tja de klant is konig hé.
                Jij mag vinden dat sommige kaartjes op niets trekken, maar als de kinderen of de ouders het leuk vinden dan is dat toch perfect.

Als men een vraag krijg om iets voor ander te maken, dan probeer je toch die ander zijn persoonlijke smaak te begrijpen. Dat het in de maker zijn ogen schreeuwlelijk is maakt toch totaal niet uit.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Natuurlijk moet je de smaak van de klant respecteren. Ik vind echter wel dat je jezelf moet profileren met een eigen stijl en dat de klanten bij jou langs komen omdat ze die stijl verkiezen. Ik heb helemaal geen collages gemaakt, en heb dit ook meteen duidelijk gemaakt aan potentiele klanten. Ze zijn vrij om bij een andere fotograaf te gaan als ze dit toch willen.

@ fotofolio, bariet papier is prachtig en ik heb het ook al regelmatig gebruikt, maar is dit niet zeer delicaat als "kaartje". Onlangs had ik dit ook gebruikt voor een bedank-kaartje en toen ik er niet voorzichtig mee was had ik meteen een kras op het papier.

binnenkort plaats ik wel een paar kaartjes.

Miet

Comment

Hey Miet,

Het bariet papier (karton) waarop ik laat drukken is niet zo delicaat, ik laat de kaartjes wel allemaal vernissen met matte vernis.
                    www.fotofolio.be

Comment

@ fotofolio, bedankt voor de snelle reactie

Comment

Direct in het nieuws van 13 u op EEN: nieuwe trends in communiefotografie.
                        www.digitalclickx.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digitalclickx Bekijk bericht
                          Direct in het nieuws van 13 u op EEN: nieuwe trends in communiefotografie.
                          Amaai ... zo'n mega reportage

Was wel een leuke setting maar op zich niet meteen "vernieuwend" ...
                          www.fotofolio.be

Comment

in de weekendeditie van De Morgen stond een leuke reportage over communie-foto's/kaartjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mietie Bekijk bericht
                              in de weekendeditie van De Morgen stond een leuke reportage over communie-foto's/kaartjes.
                              Dit zijn trouwens de links naar de fotografen die in de morgen stonden.

website van emilie vercruysse - portret fotografie en mode fotografie, gent

Die Emilie is trouwens dezelfde als van het journaal.
                              I put the sexy in dyslexia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht

Die Emilie is trouwens dezelfde als van het journaal.

En dezelfde die Jill greenberg haar unieke stijl nabootst
                                www.fotofolio.be

Comment

Working...
                                X