Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?
De resultaten van de "fotoshoot" vorige zaterdag.
Het vierkante kaartje is op 13x13cm afgedrukt, het rechthoekige op 13x19cm en dan bijgesneden tot ongeveer 10x19cm zodat het witte randje rondom overal even groot is.
(afdrukformaat bij Pixum 13x13cm tot 13x19cm)
@ Wanderer
Je kan eigenlijk alles in fotobewerkingsprogramma's doen waar je gebruik kan maken van layers. en dan elke foto en elke tekst als nieuwe layer toevoegen. Commerciele programma's zijn bvb Adobe Photoshop en Photoshop Elements.
Freeware programma's hiervoor zijn bvb Paint.NET (http://www.getpaint.net) of GIMP (http://www.gimp.org)
Voor het schikken van foto's en tekst is het volgens sommige mensen soms handig om een vector tekenprogramma (Scalable Vector Graphics) te gebruiken waar je foto's en teksten gemakkelijk kan verplaatsen, schalen en ordenen als aparte objecten.
Commerciele programma's zijn bvb Adobe Illustrator of CorelDraw
Freeware programma's zijn bvb Inkscape (http://www.inkscape.org) en de Draw module van OpenOffice.org
Hoe je wil werken hangt hoofdzakelijk af van je persoonlijke voorkeur en voor een stuk ook van het gebruiksgemak van de software die je ter beschikking hebt, denk ik.
Bedankt voor jullie reactie... Ik heb hier inderdaad wat aan.
Momenteel gebruik ik zoals gezegd dus het freeware programma Photofiltre wat me tot nu toelaat om enkel wat basisbewerkingen op mijn foto's te doen (zoals. croppen, contrast, verzadiging, beetje verscherpen etc..). (geen layers!)
Ik ben echter van plan om volgend jaar een cursus Photoshop in avond-onderwijs te volgen zodat ik tenvolle aan mijn foto's kan werken.
Misschien kijk ik in tussentijd inderdaad al eens naar één van onderstaande freeware versies.
Ik ben in tussentijd begonnen om mijn kaartjes te ontwerpen via het "Pixbook" bestelprogramma (offline) waarbij de achterkant effen kan zijn. Ik heb oa. de keuze gemaakt voor kaartjes van 9x18 cm. Ik laat wel eens een voorbeeldje achter hier in deze rubriek. (tenminste als ik nog durf na het zien van al deze geslaagde kaartjes hier...ahum). Merci.
Hier de kaartjes voor de communie van het zusje van mijn vriendin. Ze komen wat ongelukkig uit aangezien het witte kaartjes op deze witte achtergrond zijn, maar het moesten polaroid achtige kaartjes worden die dan net op de rand afgesneden worden.
Foto's zelf niet van mij. Bewerking van de foto's en het 'polaroidiseren' wel.
@Rat
nie mis, maar op de foto rechts onderaan staat de tekst gespiegeld, was dit de bedoeling?
moet wel zeggen dat dat me direct opviel en toch wel vrij storend overkomt.
Comment