Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mss een draad opstarten met communie kaartjes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

    Hey Hallo allemaal, prachtige foto's.... heb heel wat ideeën kunnen opdoen.... Ik vroeg me af met welk software programma jullie de effectieve layouts maken? Is er een handige "eventueel gratise" tool van het net die je kan downloaden? of gebruiken jullie profesionele software?

    Alvast bedankt voor de tips....
    -------------------------------------------
    Nikon D60 - 18-200mm VR

    Comment


    • #92
      Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

      ik probeer ook maar even
      deze is gemaakt voor vrienden

      Groetjes Leen
      Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

      Comment


      • #93
        Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

        Oorspronkelijk geplaatst door zipper Bekijk bericht
        Hey Hallo allemaal, prachtige foto's.... heb heel wat ideeën kunnen opdoen.... Ik vroeg me af met welk software programma jullie de effectieve layouts maken? Is er een handige "eventueel gratise" tool van het net die je kan downloaden? of gebruiken jullie profesionele software?

        Alvast bedankt voor de tips....
        Er bestaan verschillende gratis fotobewerkingsprogramma's waarmee je zo'n kaartje kan maken (Picasa, Gimp, Irfanview......).
        Ik gebruik Photoshop Elements 5, er zijn ondertussen al wel een aantal nieuwere versies van uitgekomen maar ik wil niet elk jaar "de nieuwste" kopen.
        Je kan dus je foto's gratis bewerken, en aan de andere kant heb je dan nog de echt professionele fotobewerkingsprogramma's zoals Photoshop CS4 (5 komt binnenkort uit) die voor een amateur toch vrij veel geld kosten.
        Photoshop Elements wordt gewoonlijk verkocht voor 80-100 euro, de professionele versies kosten 10 keer meer.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #94
          Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

          Er zitten hier een heel aantal mooie ontwerpjes tussen zeg!

          Ik had even een vraagje (kan misschien een lomp vraagje zijn voor de ervaren rotten in het vak, maar ik ben een beginnend amateurtje )
          Wanneer jullie communiekaartjes/collages maken met photoshop of illustrator... Moet dit in RGB of CMYK (ik wil ze laten afdrukken bij een prof. fotograaf)?

          Alvast bedankt!

          Comment


          • #95
            Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

            He lijkt me logischer dat je de vraag RGB of CMYK vraagt aan de persoon die ze gaat afdrukken.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #96
              Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

              Ga ik zowizo doen, ga een van de dagen even langs bij het fotolab, maar misschien dat ik van jullie al kon horen in welke kleurmodus jullie de kaartjes maken

              Comment


              • #97
                Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                omg... De opmaak van de meerderheid van die kaartjes hier
                Ik dacht dat de meeste fotografen vanzelf ook wel een oog hadden voor compositie, kleurkeuze en iet of wat typografie... blijkbaar niet echt...
                http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

                Comment


                • #98
                  Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                  voor een collega ook eens een poging gedaan.
                  Ik wou het sober en stijlvol met goed passende tekst (kleur en type) en niet te druk.
                  De aandacht mag zeker naar de modellekes gaan














                  Comment


                  • #99
                    Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                    Leuk om te zien dat er ook een paar bij staan van creatief gezegende mensen.
                    Dat heb je nl. of heb je niet, spijtig genoeg!

                    **Edit**
                    @durmebar
                    Wel spijtig dat, bij: Quinten(1) je de tag-letters niet beter hebt aangepast, zodat ze qua structuur matchen met de andere ta(g/s).
                    Als het je niet lukt, wil ik het wel voor jou doen.

                    Raf’ken
                    Last edited by StoneFree; 19 april 2010, 21:51.
                    00.00 Gone

                    Comment


                    • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                      Oorspronkelijk geplaatst door JusticeWH Bekijk bericht
                      Er zitten hier een heel aantal mooie ontwerpjes tussen zeg!

                      Ik had even een vraagje (kan misschien een lomp vraagje zijn voor de ervaren rotten in het vak, maar ik ben een beginnend amateurtje )
                      Wanneer jullie communiekaartjes/collages maken met photoshop of illustrator... Moet dit in RGB of CMYK (ik wil ze laten afdrukken bij een prof. fotograaf)?

                      Alvast bedankt!
                      Ik stuur de jpeg-bestanden door in sRGB, en de afdrukken zien er altijd prima uit.
                      Elke afdrukcentrale kan sRGB zonder problemen afdrukken, als je iets anders wil doorsturen, dan zal je toch best eerst vragen of dat bij die fotograaf of afdrukcentrale mogelijk is.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                        Hier ook eens een kaartje van mijn kant, de afdrukken zijn net toegekomen (Profotonet) en zijn echt prachtig.



                        grt,

                        Koen
                        www.fotografieck.be
                        www.facebook.com/fotografieck

                        Comment


                        • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                          heb er ook een paar:





                          Last edited by david_ve; 24 april 2010, 12:42. Reden: fot's in't midden zetten
                          nikon stuff

                          Comment


                          • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                            Wat heb je met de linkse foto op het middenste kaartje gedaan? Daar lijkt ze zo op elkaar gedrukt.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                            Comment


                            • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                              Aan alle inzenders ..proficiat. De ene zijn al meer geslaagd dan de andere..als de kliënten maar tevreden zijn.
                              Dit geeft idéen en daar ben ik tevreden bij.
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                              Comment


                              • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                                De communicant van dit jaar, Tom, Ik heb mij een beetje laten gaan bij het ontwerpen, de grafische achtergrond kwam weer boven...


















                                [Mod]Niet alleen een massa foto's (), maar bovendien alle te groot en daarom achter linkjes geplaatst. Gelieve rekening te houden met de BD-maxima (900px langste zijde). Graag kleinere versies opladen (maar beperk je tot een drietal aub) naar je hosting site (Flickr) en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop rechtsonderaan deze post. Dank voor je medewerking en je begrip.[/Mod]
                                Last edited by LesC; 30 april 2010, 15:02.

                                Comment

                                Working...
                                X