Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mss een draad opstarten met communie kaartjes?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

    dit is mijn bijdrage dit jaar
    mijn neefje, de jongste zoon van mijn broer

    bij de was de mama aanwezig


    deze zijn naar mijn visie gemaakt

    rekening houdende van wat de mama graag ziet


    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

      Wij hebben wat geprutst met http://www.andreaplanet.com/andreamosaic/, was plezant om maken. Je moet het resultaat ook eens "van ver" (of met half dichtgeknepen oogjes) bekijken...

      Laten afdrukken op 19cmx13cm. Ondertussen al prutsend geleerd dat:
      *het niet simpel is (toch niet voor een amateurprutser) om die kleuren goed te krijgen (enorme verschillen tussen dat groen op 2 verschillende PC-schermen, en op de afdruk is het dan weer totaal anders. Zou ik me dan toch eens moeten verdiepen in al dat calibratie-gedoe? ;-)
      *het bijsnijden/uitvullen van de gedrukte foto's toch ook moeilijk exact te "voorspellen" is.

      Stef

      Comment


      • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

        vind dit ook wel een leuke, denk da het gedrukt wel stukken beter is.
        enja het gezicht zie je idd wel, maar nie zo super.
        nikon stuff

        Comment


        • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

          @ Mietie, heel leuk werk dat u hier toont. Very nice!
          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment


          • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

            Hierbij mijn bijdrages voor dit jaar van respectievelijk mijn nichtje Lore en het buurmeisje Fien.





            Groeten,
            Gert

            Comment


            • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

              Comment


              • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                wat voor afmetingen gebruiken jullie voor de communiekaartjes?

                Comment


                • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                  @ frente: heel mooi kaartje!!

                  voor vierkante kaartjes heb ik formaat 15 x 15 cm

                  voor langwerpige 11 x 18 cm

                  Comment


                  • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                    Deze kaartjes zijn prachtig...hoe heb je deze gemaakt?

                    Bedankt voor de info!

                    Comment


                    • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mietie Bekijk bericht
                      en deze zijn twee voorstellen voor het vriendje van onze dochter....


                      ik heb de kaartjes al laten afdrukken als proefdruk. Op parelmoer papier heeft het tweede kaartje een hele mooie gouden glans
                      @Miet : deze kaartjes zijn prachtig!

                      In welk programma heb je die gemaakt en hoe kom je aan het mooie ouderwetse behang ;-)

                      Bedankt voor je hulp!
                      Last edited by LesC; 23 februari 2011, 11:45. Reden: Foto's uit quote gehaald, geen herhaling

                      Comment


                      • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                        ouderwets behang kan je wel vinden als je googled op textures of simpeler, gewoon oude behangpapier.

                        effe zelf creatief wezen ivm zoeken!!

                        zelf maken met texturen en brushes is ook een optie
                        nikon stuff

                        Comment


                        • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                          Wat ik hier gezien heb is echt geweldig.
                          weten jullie ook tutorials voor photoshop voor al dit moois?
                          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                          Comment


                          • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                            All,
                            Ik zou het heel erg waarderen moest er iemand stap voor stap kunnen uitleggen hoe jullie te werk gaan. Mij interesseert vooral hoe jullie een bestaande foto als achtergrond gebruiken en waarbij er dan andere foto's op de voorgrond komen.
                            Heb photoshop maar het principe van het werken met lagen heb ik nog niet onder de knie (allez ik denk dat dit bewerkstelligt wordt via lagen...).

                            Dank !

                            Tom

                            Comment


                            • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                              Oorspronkelijk geplaatst door tjompe Bekijk bericht
                              All,
                              Ik zou het heel erg waarderen moest er iemand stap voor stap kunnen uitleggen hoe jullie te werk gaan. Mij interesseert vooral hoe jullie een bestaande foto als achtergrond gebruiken en waarbij er dan andere foto's op de voorgrond komen.
                              Heb photoshop maar het principe van het werken met lagen heb ik nog niet onder de knie (allez ik denk dat dit bewerkstelligt wordt via lagen...).

                              Dank !

                              Tom
                              Zoek inderdaad eens naar tutorials over "lagen" of zoals ze in het Engels heten: "Layers".
                              Komt erop neer dat als je een foto opendoet (een jpg bestand), je één laag hebt, de z.g. achtergrond of in het E "Background".
                              Dan open je een tweede foto, je selecteert alles, kopieert, "schakelt" opnieuw naar eerste open foto en plakt, dan komt die tweede foto als laag bovenop de eerste foto te zitten.
                              Een laag kun je altijd verkleinen via Edit>Transform>Scale... en zo heb je meteen je eerste compositie gemaakt: eerste (grote) foto op de achtergrond, tweede (kleinere) foto daarbovenop.
                              Dan maar uitzoeken hoe je verplaatst, draait, eventueel van een rand voorziet en een laageffect uitvoert (om b.v. een slagschaduw aan te brengen). Maar je bent vertrokken.
                              Heb je dan nog een bepaald praktisch probleem, leg het even voor aan de experts hier, maar jijzelf moet het werk doen en maar oefenen, oefenen tot je de basis beet hebt.

                              Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om die achtergrond foto veel vager te maken. Om dat te bekomen zal ik de achtergrond ontsluiten door: selecteren/Layer/New layer via Cut. Je originele background komt nu een laag hoger te liggen, en daaronder ligt een nieuwe background, met de kleur van de achtergrond zoals gedefinieerd onder het gereedschapspallet links (de twee vierkantjes, standaard zwart/wit). Maar je kunt uiteraard, mocht de kleur zwart zijn of alleszins anders dan wit, toch vullen met wit (Fill zit ook onder het Edit menu). Dan pas je de transparantie (opacity) aan van de originele background, die nu op het laagje boven de witte ondergrond ligt.
                              Fluitje van een cent.

                              Ik heb intussen een kleine tutorial gemaakt, die ik een tijdje zal parkeren in mijn dropbox. Ik heb er een pdf van ±1,5MB van gemaakt, dat hopelijk iedereen die er behoefte aan heeft (attentie: voor beginners!) kan lezen.
                              Je vindt het HIER.
                              Last edited by LesC; 26 februari 2011, 13:01. Reden: Tutorial toegevoegd
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment


                              • Re: mss een draad opstarten met communie kaartjes?

                                @LesC : gewaardeerde dank voor het werk. Een prima basis om te beginnen inderdaad. En nu experimenteren....

                                Tom

                                Comment

                                Working...
                                X