Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d & HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 400d & HDR

    Oorspronkelijk geplaatst door jonne Bekijk bericht
    Bestaat er ook info (tutorial) over tofuse ???

    Lijkt mij niet zo eenvoudig en dan vooral in de advanced options !

    Wat moet er precies ingesteld worden ???

    Heb al wel enkele foto's met verschillende belichtingen opgeladen en samengevoegd maar zie niet direct een spectaculair resultaat. Waarschijnlijk doe ik een heleboel fout.

    Een helpende hand voor een leek is welkom !!!

    Thx
    Vziw is er geen tutorial beschikbaar voor Tufusion. Maar eigenlijk is dat ook niet nodig, als je weet wat je doet, is het programma eigenlijk de logica zelve.

    Die tab met Advanced Options, daar moet je je niks van aantrekken, tenzij je iets anders wil doen, zoals Auto bracketing vanaf 1 raw file, of de output ook saven als jpg (default is tiff).
    Daar heb ik enkel LZW ingesteld als compressie voor TIFF output.

    Het eigenlijk werk gebeurt in de 1ste tab: je voegt fotos met verschillende belichting toe aan een job, je wacht een 20-tal seconden, en dan klik je op de "Fast preview" knop. Dan krijg je al een een klein (1024pix) voorbeeld van het resultaat. Je kan dat resultaat al wat bijwerken met de curve opties: Spread voor meer/minder contrast, Center voor lichter/donkerder.

    Als je tevreden bent, klik je op "Tufuse It". Dan opent er een dos-box waarin de tufuse zijn ding doet, en uiteindelijk wordt het resultaat dan getoond in de applicatie die je in de 3de tab hebt ingesteld als image viewer (in mijn geval Photoshop).

    De tiff output van Tufuse kan je dan achteraf naar smaak bijwerken in bvb Photoshop.
    Opmerking: de output van tufuse heeft geen kleurprofiel, ook al hebben de input files dat wel.
    Het is dus raadzaam om een kleurprofiel toe te kennen aan de output.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • Re: 400d & HDR

      Ha, ik heb net, na twee weken, eindelijk de manier gevonden om mijnen XP in dualboot naast Vista te zetten, en heb onder Vista nu CS3 geïnstalleerd. Nu nog zien of al de rest ook onder Vista draait, en dan zijn we vertrokken met Tufuse. Ik wil eens zien hoe groot de verschillen met Photomatix zijn.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • Re: 400d & HDR

        Tufusion

        Aan David Leemans nen dikke merci voor de uitvoerige en klare uitleg ! Ik kan meteen aan de slag. Spijtig genoeg kan ik niet vergelijken met Photomatix gezien ik niet over dit programmaatje beschik. Maar Tufusion lijkt mij toch al een aardige start.

        Nogmaals bedankt !



        Jan

        Comment


        • Re: 400d & HDR

          Als ik het geïnstalleerd krijg (tijd...) zal ik eens een apart draadje maken met een resultaatvergelijking waarbij ik voor beide programma's dezelfde foto's zal gebruiken. Ik ben zelf heel benieuwd, want het kost met Photomatix wel tijd om elke instelling precies goed te zetten om een natuurlijk resultaat te krijgen.


          Oorspronkelijk geplaatst door jonne Bekijk bericht
          Tufusion

          Aan David Leemans nen dikke merci voor de uitvoerige en klare uitleg ! Ik kan meteen aan de slag. Spijtig genoeg kan ik niet vergelijken met Photomatix gezien ik niet over dit programmaatje beschik. Maar Tufusion lijkt mij toch al een aardige start.

          Nogmaals bedankt !



          Jan
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • Re: 400d & HDR

            Dit topic loopt al een tijdje zie ik, was me niet eerder opgevallen hoewel ik echrt een HDR/tonemapping fan ben.
            Ik tonemap ook steeds vaker mijn foto's, op mijn site bij HDR zijn de meeste HDR's gemaakt met één foto.(eigenlijk mag ik het geen HDR noemen)

            Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • Re: 400d & HDR

              Iemand al met deze gewerkt ?



              Lijkt me wel interessant.

              Comment


              • Re: 400d & HDR

                Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Iemand al met deze gewerkt ?



                Lijkt me wel interessant.
                Heb het als trial versie een paar keer geprobeert.....effect lijkt snel een beetje overdreven.
                Er staan op YouTube een paar videotutorials van deze plugin.......gewoon zoeken op "Topazlabs". Het is niet echt HDR software (je kunt er geen aparte foto's met verschillende belichting in laden)...eerder een filter.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • Re: 400d & HDR

                  Het is inderdaad kwestie van het selectief te gebruiken, maar in bepaalde gevallen vind ik het wel interessant.
                  Hun noise reduction en uprezzing technologie vind ik ook wel interessant.

                  Comment

                  Working...
                  X