Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d & HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 400d & HDR

    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Het moet gezegd: zijn werk is indrukwekkend. Ik ben al meteen een paar video's aan het downloaden. Merci voor de link!
    Scott Kelby is waarschijnlijk de meest populaire auteur, maar ik ga 100% voor Ben Willmore.
    Hij is volgens mij gewoon wat te weinig commercieel, maar zijn boeken zijn de beste.

    Comment


    • Re: 400d & HDR

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Met software zoals Enfuse(icm Enfuse gui) of Tufuse (icm Tufusion). Deze applicaties maken geen 32 bit hdr die je daarna moet tonemappen, maar doen
      exposure blending. Tufuse kan ook nog focus blending doen.
      Met exposure blending worden van de input files alleen de best belichte delen geselecteerd. De resultaten zijn uitermate realistisch, en dit zonder halos of extra ruis. Beter nog, eventuele ruis wordt zelfs minder.
      Enfuse kan alleen werken op jpgs of tiffs. Tufuse(tufusion) kan ook met raws werken indien je dcraw installeert. Voor Enfuse is er dan weer wel een Lightroom plugin. Al deze software is vrij verkrijgbaar.
      'k heb deze al gedownload en probeer die zeker eens uit. Thx for the tip.

      Comment


      • Re: 400d & HDR

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Met software zoals Enfuse(icm Enfuse gui) of Tufuse (icm Tufusion). Deze applicaties maken geen 32 bit hdr die je daarna moet tonemappen, maar doen
        exposure blending. Tufuse kan ook nog focus blending doen.
        Met exposure blending worden van de input files alleen de best belichte delen geselecteerd. De resultaten zijn uitermate realistisch, en dit zonder halos of extra ruis. Beter nog, eventuele ruis wordt zelfs minder.
        Enfuse kan alleen werken op jpgs of tiffs. Tufuse(tufusion) kan ook met raws werken indien je dcraw installeert. Voor Enfuse is er dan weer wel een Lightroom plugin. Al deze software is vrij verkrijgbaar.
        Exposure blending kan je ook met Photomatix. Zijn er kenners die deze thread volgen en die kunnen zeggen of de hierboven beschreven software even goed is als Photomatix?
        Of is Dleemans kenner en kan hij het sowieso bevestigen? In dat geval ga ik Enfuse zeker proberen. Als ik weer een programma minder moet gebruiken om even goeie resultaten te krijgen, zal ik niet aarzelen.
        Nog een vraagje: Enfuse bestaat als plugin voor Lightroom, maar werkt enkel met jpegs. Is dat wel handig, aangezien LR een RAW-converter is?
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • Re: 400d & HDR

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Exposure blending kan je ook met Photomatix. Zijn er kenners die deze thread volgen en die kunnen zeggen of de hierboven beschreven software even goed is als Photomatix?
          Of is Dleemans kenner en kan hij het sowieso bevestigen? In dat geval ga ik Enfuse zeker proberen. Als ik weer een programma minder moet gebruiken om even goeie resultaten te krijgen, zal ik niet aarzelen.
          Nog een vraagje: Enfuse bestaat als plugin voor Lightroom, maar werkt enkel met jpegs. Is dat wel handig, aangezien LR een RAW-converter is?
          Enfuse kan net zo goed werken met tiff's.....maar misschien niet in Lightroom als plugin.......als stand-alone werkt het wel.
          Bij twijfel of de software net zo goed werkt als Photomatix....probeer het gewoon ...Enfuse is gratis. Dleemans is met deze software toch al een tijdje aan het werken.....hij zal wel een goeie reden hebben om deze software regelmatig te verkiezen boven Photomatix. Het neemt 5 minuutjes tijd om een pm naar Dleemans te sturen. Hij gebruikt ook photomatix en zal je graag uitleggen waarom hij Enfuse in sommige gevallen beter vind.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • Re: 400d & HDR

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Enfuse kan net zo goed werken met tiff's.....maar misschien niet in Lightroom als plugin.......als stand-alone werkt het wel.
            Bij twijfel of de software net zo goed werkt als Photomatix....probeer het gewoon ...Enfuse is gratis. Dleemans is met deze software toch al een tijdje aan het werken.....hij zal wel een goeie reden hebben om deze software regelmatig te verkiezen boven Photomatix. Het neemt 5 minuutjes tijd om een pm naar Dleemans te sturen. Hij gebruikt ook photomatix en zal je graag uitleggen waarom hij Enfuse in sommige gevallen beter vind.
            Zo gezegd, zo gedaan Merci.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • Re: 400d & HDR

              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Zo gezegd, zo gedaan Merci.
              Post aub de reactie hier ook, ben ook benieuwd, maar als iedereen een PM gaat sturen met dezelfde vraag.....

              Ace

              Comment


              • Re: 400d & HDR

                deze is genomen met een Nikon D50 en afgewerkt met photomatix pro
                ik ben er tevreden over.

                Comment


                • Re: 400d & HDR

                  Oorspronkelijk geplaatst door aceto81 Bekijk bericht
                  Post aub de reactie hier ook, ben ook benieuwd, maar als iedereen een PM gaat sturen met dezelfde vraag.....

                  Ace
                  Allez dan :

                  De laatste maanden gebruik ik eigenlijk uitsluitend nog Tufuse, met Tufusion als gui frontend.
                  Voornaamste reden daartoe is Tufusion, die toch heel wat meer mogelijkheden biedt dan Enfuse gui, oa een preview window, en mogelijkheid om het resultaat bij te sturen (meer/minder contrast, prioriteit voor lichter/donker). Het kan zelfs automatisch bracketing doen van 1 raw file.

                  Ik heb ooit Photomatix geprobeerd, maar kreeg er zelden de gewenste resultaten mee (extra ruis, halo, onrealistische belichting). Dat lag waarschijnlijk meer aan mijn toenmalige onkunde/onwetendheid dan aan Photomatix.

                  De resultaten van Enfuse en Tufuse zijn meestal voor 99% identiek. Persoonlijk vind ik de resultaten zeer natuurgetrouw, en dit altijd zonder halos, rare kleuren of extra ruis. Ik zou zeggen, probeer eens dezelfde fotos en vergelijk met Photomatix.

                  Download links:

                  TuFusion

                  Tufuse

                  dcraw.exe

                  Last edited by dleemans; 4 september 2008, 10:16. Reden: link naar dcraw.exe toegevoegd
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • Re: 400d & HDR

                    Heb beide links aangeklikt, voor beide progs werden bestanden opgeslagen, maar ik kan ze niet openen noch installeren.

                    Wie helpt ? Ben wel een leek in het installeren van dingen.....!

                    Comment


                    • Re: 400d & HDR

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Allez dan :
                      Merciekes

                      Comment


                      • Re: 400d & HDR

                        Allee jongens. Helpt mij eens ! Please ?

                        Ik krijg die bestanden binnen, het lukt ook om te unzippen (met de wizard) maar verder...? Als ik daarop klik, doet dat niets. Normaal als ik zo'nn progr. binnenhaal begint er een installatiewizard, maar nu dus niet.

                        Comment


                        • Re: 400d & HDR

                          Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                          Allee jongens. Helpt mij eens ! Please ?

                          Ik krijg die bestanden binnen, het lukt ook om te unzippen (met de wizard) maar verder...? Als ik daarop klik, doet dat niets. Normaal als ik zo'nn progr. binnenhaal begint er een installatiewizard, maar nu dus niet.
                          Ge unzipt beide naar een map bv c:\program files\tufusion

                          Dan klikt ge op tufusion.exe en ge zijt vertrokken (hopelijk)

                          Ace

                          Comment


                          • Re: 400d & HDR

                            Oorspronkelijk geplaatst door aceto81 Bekijk bericht
                            Ge unzipt beide naar een map bv c:\program files\tufusion

                            Dan klikt ge op tufusion.exe en ge zijt vertrokken (hopelijk)

                            Ace
                            Yep, er is geen installer, gewoon direct op tufusion.exe klikken.
                            Je moet naturulijk ook nog tufuse.exe installeren en dan in Tufusion het path naar tufuse.exe aangeven. Als je onmiddellijk met raw files wil werken, heb je ook nog dcraw.exe nodig. Gemakshalve heb ik beide executables in de directory van Tufusion geplaatst.


                            Bij mij ziet het er zo uit:

                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • Re: 400d & HDR

                              Heren,

                              Dank u wel. Met uw gidsbeurt is het gelukt ! Heb al eens twee fotokes gemixt met elkaar om te proberen of er iets uitkomt, en inderdaad !

                              Dank !

                              Comment


                              • Re: 400d & HDR

                                Bestaat er ook info (tutorial) over tofuse ???

                                Lijkt mij niet zo eenvoudig en dan vooral in de advanced options !

                                Wat moet er precies ingesteld worden ???

                                Heb al wel enkele foto's met verschillende belichtingen opgeladen en samengevoegd maar zie niet direct een spectaculair resultaat. Waarschijnlijk doe ik een heleboel fout.

                                Een helpende hand voor een leek is welkom !!!

                                Thx

                                Comment

                                Working...
                                X