Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop: Witte vakken wegwerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop: Witte vakken wegwerken

    Ik zou van deze afbeelding graag een tattoo design maken. Bedoeling is dat ik alles wat wit is in de tekening transparant krijg, maar wel zo op die manier dat sommige zwarte delen (diegene die het minder doorgedrukt zijn dan andere) ook een klein beetje transparant worden.

    Begrijpen jullie wat ik wil zeggen? Kan iemand mij zeggen hoe ik dit het best aanpak? Ik werk met Photoshop 7.0 (engelstalige versie)

    Groeten


  • #2
    Re: Photoshop: Witte vakken wegwerken

    Wat wil je uiteindelijk bereiken?
    Als het om uiteindelijk toch te printen is kan je het beter meteen op transparante folie printen, en dan heb je meteen wat je wilt...

    En anders selecteren op color range (kleurbereik) en een beetje spelen met de instellingen om te krijgen wat je wilt.

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop: Witte vakken wegwerken

      Ik snap de bedoeling ook niet zo heel goed...
      De tattooartist heeft toch alleen de lijnen nodig, nadien vult hij de schaduwen toch gewoon zelf in? Allee.. iemand met ervaring dan toch.

      De enige mogelijkheis om in een tekening sommige kleuren deels transparant te maken is door om te zetten/saven naar een .PNG.
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop: Witte vakken wegwerken

        Uitprinten en meenemen naar een tattoo artist, die weet er wel raad mee.
        Meer moet je daar niet aan doen.

        Greets rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop: Witte vakken wegwerken

          Bedankt voor jullie antwoorden!

          Ik leg het misschien een beetje verkeerd uit. Dus laat het me nog eens proberen. Ik zou eigenlijk deze tekening willen maken op een transparante achtergrond. Het principe is dus dat de iets grijzere of minder zwarte lijnen in de tekeningen transparanter zijn dan de dikke zwarte. Dat zou ik willen bekomen.

          Het gaat er mij dus eigenlijk om om al het witte eruit te halen, maar in die mate dat de vlakken die iets grijzer zijn er wat minder worden uitgehaald.

          Is er iemand die hier raad mee weet?

          Alvast bedankt voor jullie antwoord.

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop: Witte vakken wegwerken

            color select op het wit
            del
            klaar.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop: Witte vakken wegwerken

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              color select op het wit
              del
              klaar.
              Selecties gaan gekartelde randen geven.
              Zet uw layer blendmodus op "multiply/vermenigvuldigen".
              Dit dient daar zowat voor. Wit wordt daarbij transparant.

              De layer blendmodus vind je bovenaan links in uw layer palette.

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop: Witte vakken wegwerken

                Beste Stoffke,

                ik denk dat je het 'principe' van een rasterfilm bedoelt (zoals die in de drukkerijwereld wordt/werd gebruikt om een een foto/illustratie te kunnen drukken).
                De transparantie van de grijze gedeelten in de foto/illustratie wordt hierbij bepaald door de grootte van het rasterpunt. M.a.w.: een licht gedeelte in de foto heeft een klein rasterpuntje en laat bijgevolg veel transparantie toe. Donkere delen van de foto hebben grote (soms aaneengesloten) rasterpunten en laten dus weinig transparantie toe.
                Hoe jouw foto illustratie om te zetten naar een rasterbeeld:
                1_illustratie openen in PS.
                2_kleurmodus omzetten naar 'grijswaarden/grayscale' (indien nodig).
                3_vervolgens via het menu: filter>pixel>kleurhalftoon. Het eerste kanaal op '45' zetten (andere kanalen op '0') en uw 'straal' instellen (zo klein mogelijk).
                Je hebt nu een 'gerasterde' foto. Als je deze print op tranparante folie zullen de rasterpunten voor het beeld zorgen, de ruimte tussen de rasterpunten blijft transparant.

                Ik hoop dat ik het klaar en duidelijk heb kunnen neerschrijven?

                Succes,
                Guy
                www.guydewestelinckfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop: Witte vakken wegwerken

                  Beste Guy, PSG, HJanssen, e.a.

                  Bedankt voor jullie snelle en duidelijke reacties. Het is me gelukt door de layer op multipy te zetten en bij color change het witte aan te duiden en te deleten.

                  Erg bedankt voor jullie hulp!

                  Comment

                  Working...
                  X