Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude foto's

    Hallo,

    Ik heb heb een paar oude foto's die vervaagd zijn en gekreukt! Deze zijn ook niet zuiver! Ik zou deze graag inscannen en bewerken, maar aangezien ik nog niet al te goed thuis ben met photoshop, zou ik jullie willen vragen hoe ik dit kan bewerken! De ruis wegdoen en ze klaarder en zuiverder maken!
    Ik dacht dat ik dat met de cloonstempel kon, maar bij zwart/wit gaat dat maar bij kleuren is da ni zo best!
    Het meest belangrijke is een foto van men man zijn overleden vader! Door ziekte werd deze niet graag gefotografeerd en ik heb enkel een fototje die dan nog niet zuiver is! Ik zou deze graag terug mooi maken en hem laten vergroten en inkaderen als cadeau voor men man.
    Hartelijk dank

  • #2
    Re: Oude foto's

    Ik denk niet dat er één oplossing bestaat.Er zullen wel verschillende BD'ers tips kunnen geven.Anderzijds is :The photoshop elements 5 Restoration & Retouching book, een handig ding om allerlei situaties te corrigeren.Ik heb hier veel practische zaken kunnen uit halen,met goede resultaten.

    Comment


    • #3
      Re: Oude foto's

      Naar de negatieven zoeken, kan dat niet?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Oude foto's

        Ik heb dat ook eens gedaan! De helderheid met Curves verbeterd! De kreukels kun je herstellen met de kloonstempel! Dat gaat vrij eenvoudig! Maar kost wel wat tijd! Als je het goed wilt doen tenminste!

        Comment

        Working...
        X