Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleuren

    Was een beetje aan het spelen met PS CS2. Ik wilde iets inkleuren met een gouden of zilveren kleur. Nergens te vinden. Weet iemand of dat in PS zit of kan 'gefabrikeerd' worden ?

  • #2
    Re: Kleuren

    ik zou dat zo doen :

    een selectie maken en vullen met geel of grijs
    daarboven komt een kopie van de achtergrondlaag met overvloeimodus "lichtsterkte"
    eventueel nog filter "structuurmaker canvas" toevoegen en een beetje niveaus corrigeren
    mvg ddavid

    Comment


    • #3
      Re: Kleuren

      Goudkleur kan je niet afprinten noch op je scherm weergeven vrees ik. Als je naar een drukker stapt, dan is het wel te doen via een pantonekleur. Ik heb hier geen pantonewaaier bij mij, maar misschien kan iemand je wel de pantone nummer laten weten.

      Comment


      • #4
        Re: Kleuren

        Het is reeds een tijdje geleden, dat ik mij eens bezig hield met goudweergave van skin. Tot dit voorlopig resultaat ben ik toen gekomen.

        Comment


        • #5
          Re: Kleuren

          Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          Tot dit voorlopig resultaat ben ik toen gekomen.

          't is allesinds wel chique !

          Comment


          • #6
            Re: Kleuren

            Ik vind dit wel knap !

            Comment


            • #7
              Re: Kleuren

              @Maniac

              Ik weet het, iedereen vraagt het steeds maar weer: hoe doe je dat??
              deze keer wil ik het ook wel vragen, hoe krijg je die mooi gouden look? Ik heb hiervoor reeds verschillende keren het internet afgeschuimd om een degelijk voorbeeld of tut te vinden, maar noppes.....
              Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Kleuren

                Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke Bekijk bericht
                @Maniac

                Ik weet het, iedereen vraagt het steeds maar weer: hoe doe je dat??
                deze keer wil ik het ook wel vragen, hoe krijg je die mooi gouden look? Ik heb hiervoor reeds verschillende keren het internet afgeschuimd om een degelijk voorbeeld of tut te vinden, maar noppes.....
                Dit was een test, en de psd file is niet meer compleet (omdat ik 'onderweg' lagen heb samengevoegd). Wat wil zeggen dat ik de film opnieuw moet laten afspelen, om de werkwijze te regenereren.

                ...misschien als je goed kijkt, zie je het ook. Want daar komt het allemaal op neer: kijken en analyseren.

                Comment


                • #9
                  Re: Kleuren

                  zal ik zeker doen, en proberen.
                  Ik denk dat ik het grofweg misschien wel door heb, tis de fine-tuning natuurlijk die het em doet...
                  Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                  Comment

                  Working...
                  X