Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe LR/CS3 vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Adobe LR/CS3 vraagje

Hallo,

2 Adobe vraagjes.

1.Kan ik LightRoom gebruiken zonder Photoshop op mijn pc te hebben?
    Moet ik ook CS3 kopen
    Ik lees namelijk dat dit een onderdeel van Photoshop is.

2. Ik zou graag met goedkope $$'s betalen, maar bij Adobe gaat dat niet, ii kom steeds in de shop Nederland of Belgie terecht!
    Is daar een oplossing of trucje voor?

SF
    00.00 Gone

Re: Adobe LR/CS3 vraagje

Lightroom is een apart adobe product. je kan die alleen draaien.
    Je hoeft daarvoor photoshop cs3 of enige ander programma NIET te kopen.
    Installeer wel de laatste update 1.4 NIET want daar zit een probleem.

Je kan de aankoop via een lokale website niet omzeilen. Je kan eventueel wel aankopen via America maar je gaat niet kunnen registreren.
    Europeanen zijn altijd de suckers die meer moeten betalen dan anderen. Nu zelfs al op pure software. Er is daarop kritiek gekomen maar in praktijk trekt adobe zich daar niets van aan want het brengt veel extra geld in het laatje.
    Voor mij begint Adobe serieuse microsoft manieren te krijgen en dit was vroeger anders...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Lightroom is een apart adobe product. je kan die alleen draaien.
      Je hoeft daarvoor photoshop cs3 of enige ander programma NIET te kopen.
      Installeer wel de laatste update 1.4 NIET want daar zit een probleem.

Je kan de aankoop via een lokale website niet omzeilen. Je kan eventueel wel aankopen via America maar je gaat niet kunnen registreren.
      Europeanen zijn altijd de suckers die meer moeten betalen dan anderen. Nu zelfs al op pure software. Er is daarop kritiek gekomen maar in praktijk trekt adobe zich daar niets van aan want het brengt veel extra geld in het laatje.
      Voor mij begint Adobe serieuse microsoft manieren te krijgen en dit was vroeger anders...
      Bedankt PSG
      Adobe is goed, hoor ik de mensen zeggen, maar het is ook wel hartstikke duur, vind ik dan toch.

SF
      00.00 Gone

Comment

Hallo,
        Ik zie juist dat er een Promo-actie is!
        Alsi ik CS3 + LR v1.3.1 samen koop dan = het minus: 125 euro
        Samen is het dan nog steeds: 1.125€'kes n Promo!
        Is dat dan zo een goede software, of is het van goud, vraag ik me af??

SF
        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Gek hè, dat er vervolgens zoveel illegaal wordt gekopieerd en verspreid
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Maar dan werkt de software ook niet meer goed, zeker
            Je moet ook registreren, of het werkt niet, las ik.

SF
            00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              Hallo,

SF
              Ik heb de mensen die er dagelijks mee moeten werken en de dieper liggende functies ( die wij nooit zien, gebruiken of kennen ) nodig hebben nog nooit horen klagen.
              Dan zal het wel een erg goed probgramma zijn.

De functies die de normale fotograaf nodig heeft ( uitzonderingen daargelaten ) zijn ook in de goedkopere pakketten te vinden zoals photoshop elements en corel photo.

Er zijn zelfs gratis fotobewerkingsprogramma's op de markt.

Als het verkocht word is het zijn geld waard zeg ik altijd maar.
              Mocht een cameramerk nu met een toestel uitkomen in de klasse D80 / 400D en daar 6500 euro voor vragen zou het ook niet verkocht worden toch?

Maar dan werkt de software ook niet meer goed, zeker
              Je moet ook registreren, of het werkt niet, las ik.

SF
              Een gestolen MarkIII of een D3 werkt net zo goed als een gekochte hoor.
              Voor bijna alles is tegenwoordig een oplossing wat software betreft.

Het enigste waarom er tegenwoordig zoveel gedownload word is volgens mij dat het nog sneller is dan naar de winkel te rijden oftewel het is heel makkelijk te verkrijgen.

@TS
              Er zijn meer programma's dan photoshop cs en lightroom, werp daar ook eens een blik op.

En tsja voor de dollars, even in de usa gaan wonen, dan kun je legaal met de dollar betalen, of iemand vinden die daar woont

Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Maar als iedereen zou betalen, zou het een zeer redelijke prijs kunnen hebben. Zouden ze 1 op 10 lopen of 1 op 20?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik zal eens beginnen met ze beiden, 30 dagen te proberen!
                  Dat kost me niets en zal voor wat welgekomen afleiding zorgen.

SF
                  00.00 Gone

Comment

Hallo,

SF
                    ik zou eerst ook eens rondhoren of je ze wel beide nodig hebt. Ikzelf heb CS3, en gebruik LR nooit ofte nooit. Anderen hebben genoeg aan LR, en hebben geen CS3. dus test ze eens uit, en toets je eigen ondervindingen aan je verwachtingen en beslis dan pas welk product je koopt...

Comment

Kijk ook eens of jij of één van de familieleden geen educatieve versie kan kopen.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Kijk ook eens of jij of één van de familieleden geen educatieve versie kan kopen.
                        Ik kan misschien een CD P'Shop versie 7 van een collega krijgen, als hij ze nog kan vinden tenminste!
                        Dan moet ik maar enkel de upgrade betalen naar CS3 en dat scheelt hééél veel €'kes

@Sankth
                        Ik ben al aan het testen.

Bedankt iedereen
                        SF
                        00.00 Gone

Comment

Heel wat goede suggesties zijn al gegeven :

* upgrade kopen vanaf een oudere versie ipv pakket cs3 zelf
                          * engelse versie is altijd goedkoper dan een nederlandse
                          * educational is nog goedkoper

Zie ook eens wat je allemaal nodig hebt. Photoshop is oa zo duur omdat er ook heel wat inzit rond werken in CMYK.
                          Lightroom laat ook heel wat toe eigenlijk. Alleen als je echt op locaal niveau wilt bijsturen, moet je nr een ander pakket. Op verschillende vlakken is LR eigenlijk beter en makkelijker dan photoshop.
                          Maar PS kan uiteindelijk wel alles, zij het niet alles even gebruiksvriendelijk.

Andere pistes
                          Met photoshop elements kan je al heel wat doen. Ik weet niet of je daar curves hebt, maar je kan dit zeker bijpluggen via een third party plugin.
                          Corel maakt ook goede zaken voor een lagere prijs. Daarnaast heb je ook gratis software: the gimp of gimp shop bij voorbeeld.

Comment

Testing testing......

Ik ben volop (tussendoor) aan het testen!
                            CS3 is echt om allerlei ingrepen en selecties te doen, ook in lagen en LR blijkt meer een super catalogeertool met Doka’like edit en RAW edit + conversie mogelijkheden.
                            Dat zijn mijn eerste indrukken althans!
                            Verbeter me maar als ik fout mocht zitten, hoor

SF
                            00.00 Gone

Comment

Re: Testing testing......

Ik ben volop (tussendoor) aan het testen!
                              CS3 is echt om allerlei ingrepen en selecties te doen, ook in lagen en LR blijkt meer een super catalogeertool met Doka’like edit en RAW edit + conversie mogelijkheden.
                              Dat zijn mijn eerste indrukken althans!
                              Verbeter me maar als ik fout mocht zitten, hoor

SF
                              Klopt hoor.
                              Bekijk ook eens de maskers. Da's de grote broer van selecties.

3 krachtigste zaken in PS zijn voor mij : maskers, curves en (layer) blend modes.

Comment

Working...
                              X