Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac or not

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac or not

Eender welk recent model Macbook of MB Pro zal zonder probleem PS draaien.
    T.

Comment

Ben aan het twijfelen geslagen tussen: dit hier

Intel Pentium Quad Core 2 Q6600 - 2.66 GhzATX Middel Tower Case ANTEC - Intel -Motherboard DP35DPM - 10/100/1000 LAN adapter on board - 12 x USB 2.0 port - ( 2 x voorkant -10 x achterkant ) - 2 x Firewire port - High definition soundcard 7.1 SurroundVideo - Geforce ASUS NVIDA 8800 GT -512 MB - Pinnacle tv card 110 I -PCI - inclusief software en afstandsbediening - 4 GB DDR-2 667 Ram - Hard disk 500 GB SATA -7200 rpmDVD Writer Dual Layer -Lightscribe - Interne memorycard reader 54 in 1 - Logitech S510 Cordless keyboard en mouse - Logitech LZ4E speakers 2.1 surround - Windows XP PRO NL( inclusief alle bijhorende drivers van de computer ) - Monitor NEC LCD20WGX2PRO - 20" inch

en een Imac.

Weet het niet meer.
      www.digitalclickx.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan Bekijk bericht
        Ben aan het twijfelen geslagen tussen: dit hier

Intel Pentium Quad Core 2 Q6600 - 2.66 GhzATX Middel Tower Case ANTEC - Intel -Motherboard DP35DPM - 10/100/1000 LAN adapter on board - 12 x USB 2.0 port - ( 2 x voorkant -10 x achterkant ) - 2 x Firewire port - High definition soundcard 7.1 SurroundVideo - Geforce ASUS NVIDA 8800 GT -512 MB - Pinnacle tv card 110 I -PCI - inclusief software en afstandsbediening - 4 GB DDR-2 667 Ram - Hard disk 500 GB SATA -7200 rpmDVD Writer Dual Layer -Lightscribe - Interne memorycard reader 54 in 1 - Logitech S510 Cordless keyboard en mouse - Logitech LZ4E speakers 2.1 surround - Windows XP PRO NL( inclusief alle bijhorende drivers van de computer ) - Monitor NEC LCD20WGX2PRO - 20" inch

en een Imac.

Weet het niet meer.
        Pfff, wat wil je nu?? de snelste pc of een mac. mac is gewoon een ander OS, en eigenlijk ook een andere manier van denken. Je kiest een mac, en daar werk je dan mee. en alles werkt ook. geen gedoe met drivers en dergelijke. SInds ik "mac" denk ik niet meer wat er in mijn ding zit, maar wat ik ermee kan. En er zal altijd wel een snellere pc bestaan, maar dat zal nooit een mac zijn.

Comment

Kweet het. Ik vergelijk blijkbaar "apples" met peren.

Ik lees overal "een andere manier van denken".

Wat moet ik daaronder verstaan (ik ben een totale apple leek)?
          www.digitalclickx.com

Comment

ken je daar iemand in je buurt met een apple ? zo ja eens vragen een demonstratie voor jou te doen.

Je mag altijd hier komen hoor maar is nog een eindje uit de buurt . Alhoewel .... voor een apple heb je er wat voor over hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Pfff, wat wil je nu?? de snelste pc of een mac. mac is gewoon een ander OS, en eigenlijk ook een andere manier van denken. Je kiest een mac, en daar werk je dan mee. en alles werkt ook. geen gedoe met drivers en dergelijke. SInds ik "mac" denk ik niet meer wat er in mijn ding zit, maar wat ik ermee kan. En er zal altijd wel een snellere pc bestaan, maar dat zal nooit een mac zijn.
              En als je toch een Mac opendoet of weegt dan zie je, voel je het verschil
              Onlangs een maat, die er veel van kent, met een super PC... Woow... en boum,crack
              22 jaar Mac en nooit voorgehad.
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                En als je toch een Mac opendoet of weegt dan zie je, voel je het verschil
                Onlangs een maat, die er veel van kent, met een super PC... Woow... en boum,crack
                22 jaar Mac en nooit voorgehad.
                Jij hebt een echte OldTimer !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterjan Bekijk bericht

Ik lees overal "een andere manier van denken".
                  Mac is helemaal geen andere manier van denken, het is zelfs niet denken. Het is gewoon doen. Dat werkt gewoon zonder dat je u er iets van moet aantrekken.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Mac als je geld hebt, zo simpel is het
                    Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Ze zijn inderdaad wel duur. Als je de Aldi pc's of laptops daarnaast legt, vind ik die prijs/kwaliteit wel beter.
                      Van de aldi pc's ben ik positief. Soms eens een probleempje maar niets ernstig.

Maar kwaliteit moet betaald worden zeker.

Persoonlijk vind ik de mac mini's wel interessant, vooral omdat ik al een Eizo scherm heb. In de winkel raadden ze me die af omdat je het geheugen maar kan uitbreiden tot 2 Gig. Het viel me wel op dat ze nogal hard zaten te pushen om 4 Gig te steken. Krijg de indruk dat ze vooral uit geheugen veel winst maken.

Kan je die zelf makkelijk bijsteken?
                      Weet iemand of er een nieuwe generatie mini's wordt verwacht (die misschien kunnen uitgebreid tot 4 Gig). Ik heb toch gerust nog wat tijd; het is niet dringend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                        Ze zijn inderdaad wel duur. Als je de Aldi pc's of laptops daarnaast legt, vind ik die prijs/kwaliteit wel beter.
                        Van de aldi pc's ben ik positief. Soms eens een probleempje maar niets ernstig.

Maar kwaliteit moet betaald worden zeker.

Persoonlijk vind ik de mac mini's wel interessant, vooral omdat ik al een Eizo scherm heb. In de winkel raadden ze me die af omdat je het geheugen maar kan uitbreiden tot 2 Gig. Het viel me wel op dat ze nogal hard zaten te pushen om 4 Gig te steken. Krijg de indruk dat ze vooral uit geheugen veel winst maken.

Weet iemand of er een nieuwe generatie mini's wordt verwacht (die misschien kunnen uitgebreid tot 4 Gig). Ik heb toch gerust nog wat tijd; het is niet dringend.

Je kan in een mini 4 Giga plaatsen, echter de mini gebruikt er slechts 3 Giga van. Zelf doen kan ook, maar is een beetje knutselwerk.
                        Ik draai met 2 Giga perfekt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          In de winkel raadden ze me die af omdat je het geheugen maar kan uitbreiden tot 2 Gig. Het viel me wel op dat ze nogal hard zaten te pushen om 4 Gig te steken. Krijg de indruk dat ze vooral uit geheugen veel winst maken.

op geheugen maken ze bij apple zeker wel een woekerwinst. voor hetzelfde geheugen betaal je bij apple soms wel het dubbele! Je kan het zelf doen, maar je kan ook eens rondshoppen, er zijn nog wel winkels die het geheugen voor jou willen plaatsen.

2gig is zeker wel aan de magere kant. daar kan je nu nog wel mee uit de voeten, maar als je ietwat zwaardere programma's draait (zoals bv PS met 12+ mp foto's, en in de toekomst nog meer), dan gaat 2gig in de toekomst niet voldoende zijn.
                          de mac mini is eigenlijk echt een computertje om te emailen, wat te internetten, en nog wat simpele dingen; nu al. en naarmate hij ouder wordt gaat dat er niet beter op worden.

ik snap eigenlijk niet waarom apple hun producten zo beperkt in max. geheugen. 2gig is nu de norm, 1gig zie je enkel nog op instapmodellen/budget pc's. 4gig voor de serieuzere gebruikers. over 2/3 jaar is 4gig de norm, en dan zitten bijvoorbeeld de huidige macbooks (/pro's)/iMac's alweer aan hun max... De enige mac die wat dat betreft op de toekomst is voorbereid is de mac pro.
                          || Photography Blog ||

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drooze Bekijk bericht
                            op geheugen maken ze bij apple zeker wel een woekerwinst. voor hetzelfde geheugen betaal je bij apple soms wel het dubbele! Je kan het zelf doen, maar je kan ook eens rondshoppen, er zijn nog wel winkels die het geheugen voor jou willen plaatsen.

2gig is zeker wel aan de magere kant. daar kan je nu nog wel mee uit de voeten, maar als je ietwat zwaardere programma's draait (zoals bv PS met 12+ mp foto's, en in de toekomst nog meer), dan gaat 2gig in de toekomst niet voldoende zijn.
                            de mac mini is eigenlijk echt een computertje om te emailen, wat te internetten, en nog wat simpele dingen; nu al. en naarmate hij ouder wordt gaat dat er niet beter op worden.

ik snap eigenlijk niet waarom apple hun producten zo beperkt in max. geheugen. 2gig is nu de norm, 1gig zie je enkel nog op instapmodellen/budget pc's. 4gig voor de serieuzere gebruikers. over 2/3 jaar is 4gig de norm, en dan zitten bijvoorbeeld de huidige macbooks (/pro's)/iMac's alweer aan hun max... De enige mac die wat dat betreft op de toekomst is voorbereid is de mac pro.
                            Mijn Powermac G5 2GHz dual (geen intel) draait op 2.5 GB DDR2 SDRAM en heb geen problemen met SC2 en foto's van 12MP.

Soms zijn de PS doc's boven de 100MB (met veel lagen) en dat werkt nog heeeeel vlot, terwijl er een 5 tal andere programma's actief zijn.

Dus, ik denk dat je met 2GB ook wel genoeg zal hebben, alleen maar veel % geheugen toekennen aan PS en andere programma's sluiten.
                            Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drooze Bekijk bericht

Niet akkoord, ik draai met cs3 perfekt de 12mpixel raw 5d bestanden, draai batchen in dpp en al wat je wil heb ik openstaan, 2gb is gewoon genoeg onder het mac osx. op een mini. we vergelijken gewoon teveel met de geheugenhongerige windows omgeving, kijk eens rond op sites waar ze testen doen, met de mac mini, 512, 1, 2 en 4gb. Je zult zien dat de verschillen tussen 512 en 1, en 1 en 2 groot zijn, maar boven de 2 gaat het nog over kleine verbeteringen.
                              Natuurlijk is de macpro 8core met 16gb ram beter, maar het gaat erom, wat heb je nodig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                                Mijn Powermac G5 2GHz dual (geen intel) draait op 2.5 GB DDR2 SDRAM en heb geen problemen met SC2 en foto's van 12MP.

Soms zijn de PS doc's boven de 100MB (met veel lagen) en dat werkt nog heeeeel vlot, terwijl er een 5 tal andere programma's actief zijn.

Dus, ik denk dat je met 2GB ook wel genoeg zal hebben, alleen maar veel % geheugen toekennen aan PS en andere programma's sluiten.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Drooze
                                2gig is zeker wel aan de magere kant. daar kan je nu nog wel mee uit de voeten,...

...gaat 2gig in de toekomst niet voldoende zijn.
                                windows of mac, maakt niet zo veel uit. ok, OSX verbruikt misschien minder geheugen, maar andere programma's, zoals PS CS3, gaan ook steeds meer geheugen verbruiken.
                                hoe je het ook draait of keert, al sinds het begin van de computers is moore's law van toepassing, en er is geen reden om aan te nemen dat het gaat stoppen. En of je nu Mac, XP, vista, linux of BSD gebruikt maakt niet uit. Met mac of linux kan je je oude hardware misschien nog net wat langer gebruiken, maar verouderen doet het toch.

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                Niet akkoord, ik draai met cs3 perfekt de 12mpixel raw 5d bestanden, draai batchen in dpp en al wat je wil heb ik openstaan, 2gb is gewoon genoeg onder het mac osx. op een mini. we vergelijken gewoon teveel met de geheugenhongerige windows omgeving, kijk eens rond op sites waar ze testen doen, met de mac mini, 512, 1, 2 en 4gb. Je zult zien dat de verschillen tussen 512 en 1, en 1 en 2 groot zijn, maar boven de 2 gaat het nog over kleine verbeteringen.
                                Natuurlijk is de macpro 8core met 16gb ram beter, maar het gaat erom, wat heb je nodig?
                                (je vermelt niet hoeveel geheugen er in jouw mac mini steekt, maar ik neem aan dat dat 2g is?)

En goed, alles draait nu nog lekker vlot. maar wat over 2 jaar? of 4 jaar? Een computer die je nu aankoopt wil je toch zeker 4 jaar houden?
                                2gig is momenteel de sweet spot van OSX, inderdaad. maar denk je dat dat nog 4jaar zo gaat blijven?
                                || Photography Blog ||

Comment

Working...
                                X