Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac or not

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Mac or not

    Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
    maar als het dan toch schoon mag zijn zie ik nog liefst een 30inch cinemadisplay met zo een mac mini , wat meer geheugen
    en externe schijven ..

    ah ma zo schattig da klein dingske
    Je mag gerust zijn, stil, zuinig, kompakt, redelijk snel...
    Helaas, je kan geen 30 ten volle benutten , resolutie te laag. Maar het maatje kleinde doet het super!!!

    Comment


    • #47
      Re: Mac or not

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Je mag gerust zijn, stil, zuinig, kompakt, redelijk snel...
      Helaas, je kan geen 30 ten volle benutten , resolutie te laag. Maar het maatje kleinde doet het super!!!
      aha daar had ik overgelezen dat ge ook ene had ...

      ja echt dat intereseert mij , zolang het ni stotterd is da goed voor mij

      want zeg nu zelf , ne powermac tenzij voor giga grote resoluties en videobestanden , is toch nogaltijd overkill , vind ik .., ale ja ieder zijn ding ...

      seg rudy , kunde daar meer geheugen in pompen ook in da bakske?
      en idd 24inch is meer dan genoeg ook (op volle resolutie (hoop ik )
      www.kemizz.com
      Brand new Blog
      kemizzdotcomonflickr

      Comment


      • #48
        Re: Mac or not

        Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
        aha daar had ik overgelezen dat ge ook ene had ...

        ja echt dat intereseert mij , zolang het ni stotterd is da goed voor mij

        want zeg nu zelf , ne powermac tenzij voor giga grote resoluties en videobestanden , is toch nogaltijd overkill , vind ik .., ale ja ieder zijn ding ...

        seg rudy , kunde daar meer geheugen in pompen ook in da bakske?
        en idd 24inch is meer dan genoeg ook (op volle resolutie (hoop ik )
        Ge moet es komen kijken hé, ik had nen acer 2216, maar deze cinema display is toch iets héél anders... 1920 x 1200 is ruim voldoende, ja dit is de max resolutie van de aplle cinema 24, en de core 2duo kan in theorie 2GB aan, maar er zijn er die 3GB gebruiken, en zoals steeds geld, hoe meer hoe beter.
        Ik heb de mini te volle uitgebreid, geheugen, Sata disk van 250gb, en alles is te vinden an een deftig prijsje, memory 40-50 en de schijf onder de 100!

        Comment


        • #49
          Re: Mac or not

          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk bericht
          Tsja,
          Het toetsenbord is een ramp, de muis is ontwikkeld door iemand die echt geen verstand had/heeft en het OS is zo onlogisch als ik weet niet wat.
          Op mijn mac hangt een gewone muis, werkt perfect snap niet wat uw probleem is met de muis :s

          Natuurlijk als je wil dat je op 7 dagen een nieuw OS zo goed kent als een waar je al 10 jaar of meer op werkt. Dan ben je zeer verkeerd bezig.
          Een beetje geduld doet wonderen!!

          Zelf werk ik nu ook nog maar 2 weken ongeveer op mac en ik moet zeggen ik wil hem nooit meer kwijt. Erbij genomen dat ik regelmatig nog moet zoeken naar dingen en soms eens hulp moet vragen aan mensen die mac deftig kennen. En ja ik zit ook al even in de informatica sector hoor en dan doet het wel pijn als je soms domme vragen moet stellen, maar de stabiliteit en het plezier van werken met dit OS doen je dit snel vergeten.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #50
            Re: Mac or not

            domme vragen bestaan niet maar wel domme antwoorden

            Comment


            • #51
              Re: Mac or not

              heb daarnet effe een

              http://store.apple.com/Apple/WebObje...ac/family/imac bekeken van de powermac

              en wat ik dan wel zien is dat dat ding peperduur is (ook al is het een 8 core)

              die 8 core van het nodig geheugen voorzien en snel rpm schijfke zit ge al rap rond 4000 euro

              design is wel af natuurlijk

              maar als het dan toch schoon mag zijn zie ik nog liefst een 30inch cinemadisplay met zo een mac mini , wat meer geheugen
              en externe schijven ..

              ah ma zo schattig da klein dingske [/QUOTE]

              Inderdaad de PowerMac is duur maar als je deze opneemt, is hij veeeeeel zwaarder dan een PC, ik weet waarom.
              Als een Powermac te duur uitvalt kan je kiezen voor een iMac 24" monitor:-)) Je kan die configureren hoe sterk je ook wil.
              Volgens mij beter en goedkoper dan een Macbook Pro en indien nodig gemakkelijk te verhuizen.
              Daar kun je ook Windows op draaien, maar als je Microsoft Office niet gebruikt heeft het geen zin en ga je direct naat Osx, na een paar weken te ben je het systeem meester. Deze iMac kan je niet uitbreiden zoals een Poxermac, maar wel een zwaardere HD plaatsen of er een Firewire externe HD aanhangen. Wel voor de 24" gaan, want het schijnt dat op de 20" monitor een beetje kleurverloop is!?
              Niet dat een PC het niet aankan, maar een Mac is gemaakt grafish werk te verrichten. Ik raad het dan ook aan voor wat je wil doen.
              Ge gaat er later geen spijt van hebben, eens je het systeem kent



              selecteren en dan configuren, volgens je noodzaak.
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

              Comment


              • #52
                Re: Mac or not

                Een Mac Pro is gewoon niet gemaakt voor het huis-tuin-keuken gebruik (tenzij je niet moet kijken naar wat Euro's meer of minder). Zo'n dingen zijn goed als je met extreem zware programma's werkt. Voor Photoshop of andere fotobewerkingsprogramma's is een iMac goed genoeg. Als je keuze is gevallen op een iMac, ga dan inderdaad voor de 24", omdat de 20" een probleem heeft met de kleuren. Je moet gewoon even eerlijk zijn met jezelf en jezelf afvragen hoeveel kracht je echt nodig hebt.

                Daar kun je ook Windows op draaien, maar als je Microsoft Office niet gebruikt heeft het geen zin en ga je direct naat Osx, na een paar weken te ben je het systeem meester.
                Je kan natuurlijk ook OpenOffice of Office For Mac installeren. Dan heb je nog minder Windows nodig (en wie wil dat nou niet )!
                My Flickr page!

                Comment


                • #53
                  Re: Mac or not

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xemio Bekijk bericht
                  Je kan natuurlijk ook OpenOffice of Office For Mac installeren. Dan heb je nog minder Windows nodig (en wie wil dat nou niet )!
                  Of het iWork pakket, met Keynote, Numbers en...tiens hoe noemt de Apple Word ook alweer...? Nvr mnd.
                  Er is momenteel nog maar één programma dat ik weet dat niet bestaat voor Mac, en dat is Picasa en ik vind dat wel jammer, want vond dat nog een aangenaam en eenvoudig fotoprogrammatje. Maar vriend van me bij Google heeft me verzekerd dat er aan gewerkt wordt...heb ze alvast nog wat extra suggesties meegegeven.

                  Idd, het is even wennen aan het OS, maar het is vooral de manier van werken die je moet aanpassen, het is een andere filosofie dan van Windows en je mag je apple niet gebruiken zoals je een windows pc gebruikt...toch niet wil je het échte Apple gebruiksgemak ontdekken.

                  "All screens" en "Spaces" zijn bv. ontzettend fantastische manieren van werken.
                  Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
                  And if that doesn't work...there's always Photoshop!
                  Canon EOS400

                  Comment


                  • #54
                    Re: Mac or not

                    Comment


                    • #55
                      Re: Mac or not



                      om er even aan te wennen/-))
                      Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Mac or not

                        Ik zit ook met een zelfde vraagstuk, hoewel niet dringend.

                        Ik werk nu op pc, maar overweeg naar mac te gaan. Ik zou wel willen dat ik een aantal pc spullen kan herbruiken.
                        1) Mijn eizo scherm die ik via DVI wil kunnen koppelen én calibreren
                        2) Bij voorkeur ook een aantal externe harde schijven
                        3) Bij voorkeur ook mijn wireless router

                        Is dit mogelijk op een betrouwbare manier?

                        Gebruik van de computer zal vooral bestaan uit surfen, bekijken van video's en fotografie. Deze laatste betekent DXO, CS3, lightroom en Canon DPP.

                        Ik wil foto's in Photoshop op een comfortabele manier kunnen bewerken aan 13 tot 15 megapixels in 16 bit kleurendiepte met een hoop lagen er bovenop. Werk is altijd 2D; ik doe niets in 3D.

                        Welke systeem zouden jullie me aanraden, dat nog betaalbaar is.
                        Aangezien ik me ook begin te amuseren op een portable, vroeg ik me af of dit ook haalbaar is op een portable (die moet dan wel aan mijn Eizo kunnen hangen én deze kunnen caliberen). Moet ik dan persé naar een macbook pro of kan een deftige mac book dit ook aan ?
                        Last edited by PSG; 12 april 2008, 10:28.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Mac or not

                          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Ik zit ook met een zelfde vraagstuk, hoewel niet dringend.

                          Ik werk nu op pc, maar overweeg naar mac te gaan. Ik zou wel willen dat ik een aantal pc spullen kan herbruiken.
                          1) Mijn eizo scherm die ik via DVI wil kunnen koppelen én calibreren
                          2) Bij voorkeur ook een aantal externe harde schijven
                          3) Bij voorkeur ook mijn wireless router

                          Is dit mogelijk op een betrouwbare manier?

                          Gebruik van de computer zal vooral bestaan uit surfen, bekijken van video's en fotografie. Deze laatste betekent DXO, CS3, lightroom en Canon DPP.

                          Ik wil foto's in Photoshop op een comfortabele manier kunnen bewerken aan 13 tot 15 megapixels in 16 bit kleurendiepte met een hoop lagen er bovenop. Werk is altijd 2D; ik doe niets in 3D.

                          Welke systeem zouden jullie me aanraden, dat nog betaalbaar is.
                          Aangezien ik me ook begin te amuseren op een portable, vroeg ik me af of dit ook haalbaar is op een portable (die moet dan wel aan mijn Eizo kunnen hangen én deze kunnen caliberen). Moet ik dan persé naar een macbook pro of kan een deftige mac book dit ook aan ?
                          Ik zou geen Mac kopen, er zijn teveel mensen aan het overschakelen van winhoos naar mac, binnekort is mac geen edel machien meer...en gaan we ook met virussen en zo zitten

                          Comment


                          • #59
                            Re: Mac or not

                            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Ik zit ook met een zelfde vraagstuk, hoewel niet dringend.

                            Ik werk nu op pc, maar overweeg naar mac te gaan. Ik zou wel willen dat ik een aantal pc spullen kan herbruiken.
                            1) Mijn eizo scherm die ik via DVI wil kunnen koppelen én calibreren
                            2) Bij voorkeur ook een aantal externe harde schijven
                            3) Bij voorkeur ook mijn wireless router

                            Is dit mogelijk op een betrouwbare manier?

                            Gebruik van de computer zal vooral bestaan uit surfen, bekijken van video's en fotografie. Deze laatste betekent DXO, CS3, lightroom en Canon DPP.

                            Ik wil foto's in Photoshop op een comfortabele manier kunnen bewerken aan 13 tot 15 megapixels in 16 bit kleurendiepte met een hoop lagen er bovenop. Werk is altijd 2D; ik doe niets in 3D.

                            Welke systeem zouden jullie me aanraden, dat nog betaalbaar is.
                            Aangezien ik me ook begin te amuseren op een portable, vroeg ik me af of dit ook haalbaar is op een portable (die moet dan wel aan mijn Eizo kunnen hangen én deze kunnen caliberen). Moet ik dan persé naar een macbook pro of kan een deftige mac book dit ook aan ?
                            1) geen probleem
                            2) geen probleem
                            3) geen probleem

                            Eizo op MacBook geen probleem, calibratie mogelijk.

                            T.

                            Comment


                            • #60
                              Re: Mac or not

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                              1) geen probleem
                              2) geen probleem
                              3) geen probleem

                              Eizo op MacBook geen probleem, calibratie mogelijk.

                              T.
                              Bedankt Tom.
                              Enig idee welke system requirements ik nodig heb om bovenstaande taken met PS te kunnen uitvoeren?

                              Comment

                              Working...
                              X