Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac or not

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Mac or not

    Oorspronkelijk geplaatst door Jeepeg Bekijk bericht
    Mac-gebruikers zijn tevreden computeraars. Op PC's hoor je veel mensen sakkeren.
    Dit heet nou hypen, waar zijn de feiten?

    Comment


    • #32
      Re: Mac or not

      Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
      Dit heet nou hypen, waar zijn de feiten?
      lees misschien alle voorgaande posts..... er is een nogal duidelijke tendens te merken.
      http://www.effieweg.tk

      Comment


      • #33
        Re: Mac or not

        Oorspronkelijk geplaatst door Mingh Bekijk bericht
        lees misschien alle voorgaande posts..... er is een nogal duidelijke tendens te merken.
        Ik betwijfel niet dat steeds meer mensen op Mac overstappen. De feiten waar ik om vraag is naar aanleidng van de uitspraak dat Windows gebruikers geen tevreden gebruikers zijn. Ik ken er anders genoeg... mijzelf inclusief (ook al draai ik Windows op een Mac)

        Comment


        • #34
          Re: Mac or not

          Als je dan ziet hoe hard de DSLR markt groeit, en -hopelijk dus ook- de interesse van mensen voor fotografie en -bewerking, zie je dat er een vraag is.

          En dan denk ik dat, op een forum als dit, de reputatie van Apple als zijn ze voor 'the creative generation' heel erg meespeelt. hun naam staat helemaal in het oog van de storm met de Ipod en iPhone. Als je dan naar DJ sets gaat zie je die mannen amper staan in den donker, maar het appeltje licht heel vaak op. Ik ken wat mensen die voor TV werken en in reclame buro's. Omdat apple blijkbaar vroeger dan PC met 'ernstige' software voor foto- video- en muziekbewerking gekomen is, is het onder dat volk bijna een standaard.

          En dan blijkt het eigenlijk niet eens een slecht product te zijn dat er nog lekker uitziet. Dat er technisch steeds minder compatibiliteitsproblemen zijn, moet de twijfelaars dan over de streep halen. En dat lukt blijkbaar steeds beter.

          Verder moet je t niet zoeken denkik.
          http://www.effieweg.tk

          Comment


          • #35
            Re: Mac or not

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtdevil Bekijk bericht
            Het wordt een Macbook 2ghz met intel processor en 2GB RAM! :-)
            Als je serieus gaat bezig zijn met photoshop e.d. heb je aan 2 gig ram niet zoveel overschot hoor...

            Comment


            • #36
              Re: Mac or not

              Oorspronkelijk geplaatst door Jeepeg Bekijk bericht
              Je hoort wel eens dat mensen overstappen van PC naar Mac,
              maar ik heb nog nooit iemand de omgekeerd stap weten zetten.

              Mac-gebruikers zijn tevreden computeraars. Op PC's hoor je veel mensen sakkeren.
              Meer dan 20 jaar macgebruiker, geen enkel probleem gehad.
              Sakkeren met PC kan ik beamen van PC'ers die ik ken:
              is het niet het moederbord, dan is het de koeling of virussen, enz.
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

              Comment


              • #37
                Re: Mac or not

                Grappig hoe nu door de iPhone, iPod en dergelijke de mac zo een hype aan het worden is...

                Toen ik 5 jaar geleden over mijn mac "stoefte" lachte ze mij uit... kijk nu... maar zoals ik toen al zei.. "once you go mac, you never go back"!
                poof

                Comment


                • #38
                  Re: Mac or not

                  Hehe...grappig!

                  Ik heb me onlangs ook een macbook pro aangeschaft...en nu wil het dat ik eigenlijk mijn oude pc gebruik als fotobewerkingsbak en mijn mac voor al de rest. :-)

                  Ik ben heel tevreden over mijn mac maar het is toch ook volledig rozegeur en maneschijn...zoek maar eens op "macbook pro issues".

                  Dus voorlopig Mac beat PC, maar als de virusmakers de Mac in het vizier gaan krijgen en Apple rust op zijn lauweren, dan kan het vrij snel gedaan zijn.

                  Oh en btw, 2 gig op een PC en 2 gig op Mac is niet volledig te vergelijken, Vista en Leopard hebben immers ook verschillende systeemvereisten...
                  Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
                  And if that doesn't work...there's always Photoshop!
                  Canon EOS400

                  Comment


                  • #39
                    Re: Mac or not

                    Tsja,

                    Ook ik was gezwicht voor de looks en het OS. Tot ik er 1 kocht.
                    Ik heb er maar liefst 7 dagen mee gewerkt voor ik hem de deur uit smeet. Wat een drama zeg, tenminste, als je windows gewend bent. Het toetsenbord is een ramp, de muis is ontwikkeld door iemand die echt geen verstand had/heeft en het OS is zo onlogisch als ik weet niet wat.
                    Tuurlijk, de looks van de mac kunnen niet worden overtroffen, maar gebruikersgemak en snelheid wel. Benaderen van externe HD's ging ook super traag.
                    Ik ben redelijk thuis in de computerwereld en kan best ergens aan wennen, maar een mac.....pfff die komt er dus nooit meer in hier

                    Once you go back....you'll never buy MAC
                    Dennis

                    www.dennisbeekelaar.com

                    Comment


                    • #40
                      Re: Mac or not

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk bericht
                      maar een mac.....pfff die komt er dus nooit meer in hier

                      Once you go back....you'll never buy MAC
                      Haha, ik ben dus niet alleen. MacOS is wat mij betreft geen succes. De Mac hardware daarentegen blijft hier wel binnen... maar dan wel met Windows erop.

                      Hert

                      Comment


                      • #41
                        Re: Mac or not

                        Tja, wat is beter??
                        Een maand of 3 geleden viel me een macbook (Core 2duo 2,15, 2GB 200GB) in de handen. Eerst flink wennen (max osx is een serieuze aanpassing voor win freaks), maar het mooie grafische, en soepel werken heeft me over de streep getrokken. (ook het feit dat eventueel windows ook kan) Snel wat adapters bij aangeschaft om een groot scherm in screen span mode te gebruiken. Fantastisch.
                        Ook een BT keyboard en muis aangeschaft. Wat het werkgenot nog verbeterde.
                        Uiteindelijk blijft een notebook maar een notebook, zelfs de pro, en kwam de mini in het vizier. Resultaat: een mini, 2ghz duo met een aantal minimax disks, een airport exterme, een cinema 23inch scherm, en nog wat toeters en bellen.
                        Nu staat hiet een superkompakt systeem, dat een derde van de stroom verbruikt , geen lawaai maakt en alles doet wat het moet!
                        iK zeg niet dat windows laptops niet goed zijn, maar de tijd dat je geen mac mocht kopen om niet kompatibel te zijn is voorbij.
                        Oh ja, drivers, wat was dat nu weer??

                        Comment


                        • #42
                          Re: Mac or not

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirtdevil Bekijk bericht
                          Mijne heren,

                          Het wordt een Macbook 2ghz met intel processor en 2GB RAM! :-)
                          Hahaaaa .... weg met die grote pc kast en welkom klein wit design kastje met bijhorend scherm ....

                          Greetz...
                          Goede beslissing die je nooit gaat berouwen.
                          Een paar dagen om het osX meester te worden (veel veiliger, eenvoudiger en gebruiksvriendelijker) en indien je vragen hebt:

                          daar wordt je graag geholpen.

                          Ik zelf werk met een Powermac G5, 2Ghz dual, 2.5GB Ram en nog nooit een probleem gehad met heel zware PS documenten, trouwens met geen enkel programma, behalve als het van Micorsoft was:Outlook Express.

                          mvg
                          Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Mac or not

                            kben die topic hier zo wat aan het nalezen geweest en ga ook langs op de nikon pro tour ,omdat er daar toch ook teen en tander over zal uit de doeken gedaan worden ... (alleen mac nog , geen windows meer)

                            ik ben altijd blij geweest van mijn pc's , heb ze wel altijd zelf gebouwd , en dat ding staat dag en nacht aan
                            hier en daar eens een probleem met drivers voor vista x64 , maar voor de rest doet dat ding altjid wat hij moet doen , en meer zelf ...

                            Nu tweetal weken geleden toen de D3 arriveerde merkte ik plos dat die 14bit raw bestanden in NX verschrikkelijk traag te bewerken zijn ,
                            Ofwel ligt het aan NX , ofwel aan windows ,

                            nu ja allezinds in mijn bak zit of zat tot nu toe meer dan genoeg specs om alles vlotjes te kunnen draaien ,
                            nu juist , overweeg ik weer om te gaan uitbreiden aan geheugen /upgrade processor

                            of , wenkt mijn blik toch eens uit naar MAC ...

                            heb vorige week eens een standaard macbookje van vriendin in mijn handen gehad, en kwerd al onozel van de manier van werken , maar bon das aanpassen natuurlijk, dat gaat wel over ,

                            ze had dat ding pas uit de doos gehaald, en ik dacht , hmm kwil dat toch eens testen , dus ik alle applicaties daarop opengezet die ik maar kon vinden ,
                            muziek fotos alles doorheen , met ander woorden het bakje proberen te doen stressen , maar ik zag of kreeg geen enkele hickup te zien , en dat verbaase mij wel serieus ...


                            dus ja mac krijgt wel even mijn aandacht ..

                            al snap ik niet hoe ze het doen (vroeger waren het motorola processors, die heel andere instructies gebruikten) maar nu zijn het doodgewone intels die je in
                            elke hedendaagse pc terugvind ...

                            ligt het dan aan de software ?

                            alleszinds het moet wel , en verondstel ik dat als je er windows opzet , dat ding gewoon hetzelfde werkt als een pc ??? (ook met de zelfde "probs")
                            www.kemizz.com
                            Brand new Blog
                            kemizzdotcomonflickr

                            Comment


                            • #44
                              Re: Mac or not

                              Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
                              kben die topic hier zo wat aan het nalezen geweest en ga ook langs op de nikon pro tour ,omdat er daar toch ook teen en tander over zal uit de doeken gedaan worden ... (alleen mac nog , geen windows meer)

                              ik ben altijd blij geweest van mijn pc's , heb ze wel altijd zelf gebouwd , en dat ding staat dag en nacht aan
                              hier en daar eens een probleem met drivers voor vista x64 , maar voor de rest doet dat ding altjid wat hij moet doen , en meer zelf ...

                              Nu tweetal weken geleden toen de D3 arriveerde merkte ik plos dat die 14bit raw bestanden in NX verschrikkelijk traag te bewerken zijn ,
                              Ofwel ligt het aan NX , ofwel aan windows ,

                              nu ja allezinds in mijn bak zit of zat tot nu toe meer dan genoeg specs om alles vlotjes te kunnen draaien ,
                              nu juist , overweeg ik weer om te gaan uitbreiden aan geheugen /upgrade processor

                              of , wenkt mijn blik toch eens uit naar MAC ...

                              heb vorige week eens een standaard macbookje van vriendin in mijn handen gehad, en kwerd al onozel van de manier van werken , maar bon das aanpassen natuurlijk, dat gaat wel over ,

                              ze had dat ding pas uit de doos gehaald, en ik dacht , hmm kwil dat toch eens testen , dus ik alle applicaties daarop opengezet die ik maar kon vinden ,
                              muziek fotos alles doorheen , met ander woorden het bakje proberen te doen stressen , maar ik zag of kreeg geen enkele hickup te zien , en dat verbaase mij wel serieus ...


                              dus ja mac krijgt wel even mijn aandacht ..

                              al snap ik niet hoe ze het doen (vroeger waren het motorola processors, die heel andere instructies gebruikten) maar nu zijn het doodgewone intels die je in
                              elke hedendaagse pc terugvind ...

                              ligt het dan aan de software ?

                              alleszinds het moet wel , en verondstel ik dat als je er windows opzet , dat ding gewoon hetzelfde werkt als een pc ??? (ook met de zelfde "probs")
                              Capture NX werkt trager dan CS3, maar aanvaardbaar op een Powermac G5 2Ghz dual, of dit verschil ga maken op nog een zwaardere met Intel processor weet ik niet direct, maar ik vermoed het. De grafische kaart zal hier waarschijnlijk ook een rol bij spelen.

                              Als je Windows wil draaien op een Mac, kies je best voor een redelijk grote HD die je in partities zet, één voor Windows en één voor MacOs X.
                              Dan kan je de twee systemen gebruiken en dan zal vroeg of laat wel overstappen naar OsX, veiliger, gebruiksvriendelijker en algemeen gebruikt in de grafische wereld.
                              Microsoft Office draait evengoed op een Mac als PC.
                              Als je veel grafisch werk wil doen, kies je beter voor een Powermac dan een Macbook, kan je meer uitbreiden en zal in vergelijking een Macbook Pro niet heel veel duurder uitvallen.
                              Zeker met foto's is het best een goede monitor aan te schaffen, die je kan kalibreren.
                              Kan zowel aan een Macbook of Powermac kopelen.
                              MacbookPro als je mobiel wil zijn ander raad ik je en Powermac aan.
                              Wil je hetzelfde in een PC dan gaat die even duur zijn.
                              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Mac or not

                                Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                                Capture NX werkt trager dan CS3, maar aanvaardbaar op een Powermac G5 2Ghz dual, of dit verschil ga maken op nog een zwaardere met Intel processor weet ik niet direct, maar ik vermoed het. De grafische kaart zal hier waarschijnlijk ook een rol bij spelen.

                                Als je Windows wil draaien op een Mac, kies je best voor een redelijk grote HD die je in partities zet, één voor Windows en één voor MacOs X.
                                Dan kan je de twee systemen gebruiken en dan zal vroeg of laat wel overstappen naar OsX, veiliger, gebruiksvriendelijker en algemeen gebruikt in de grafische wereld.
                                Microsoft Office draait evengoed op een Mac als PC.
                                Als je veel grafisch werk wil doen, kies je beter voor een Powermac dan een Macbook, kan je meer uitbreiden en zal in vergelijking een Macbook Pro niet heel veel duurder uitvallen.
                                Zeker met foto's is het best een goede monitor aan te schaffen, die je kan kalibreren.
                                Kan zowel aan een Macbook of Powermac kopelen.
                                MacbookPro als je mobiel wil zijn ander raad ik je en Powermac aan.
                                Wil je hetzelfde in een PC dan gaat die even duur zijn.
                                dat is het net ..
                                aan grafische power heb ik bijlange geen gebrek (een 8800 GTX) voor 2D fotowerk is al meer dan voldoende ...

                                het is NX die met deze grote bestanden het geheugen gaat vreten ...
                                en vandaar mijn twijfel naar mac ... ipv opnieuw te gaan uitbreiden

                                schermen en randaparatuur is allemaal geen probleem en is nog op en top, tis het bakske dat ik twijfel te gaan vervangen...

                                office en van die toestanden heb ik allemaal niet nodig

                                DXO , CS3 , NX zijn de programmas die ik gebruik ,

                                en idd als ik dan toch een mac moest kopen dan moet het "nen bak" worden vermits ik aan een laptop niet veel heb (en die schermen ook ni zo echt deugen) ,

                                heb daarnet effe een configuratieke bekeken van de powermac

                                en wat ik dan wel zien is dat dat ding peperduur is (ook al is het een 8 core)

                                die 8 core van het nodig geheugen voorzien en snel rpm schijfke zit ge al rap rond 4000 euro

                                design is wel af natuurlijk

                                maar als het dan toch schoon mag zijn zie ik nog liefst een 30inch cinemadisplay met zo een mac mini , wat meer geheugen
                                en externe schijven ..

                                ah ma zo schattig da klein dingske
                                Last edited by kemizz; 26 maart 2008, 17:15.
                                www.kemizz.com
                                Brand new Blog
                                kemizzdotcomonflickr

                                Comment

                                Working...
                                X