Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op de pc;

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's op de pc;

Als ik van mijn Pentax k100d foto's op de pc plaats ( ik heb er zo een 100 tal op de camera staan) die niet allemaal tegelijk geplaatst worden moet ik van de laaste enkele beelden zoeken tussen diegene die wel al geplaatst zijn .
    Is dat wel normaal, of moet ik iedere keer er foto geplaatst worden de foto's van de camera verwijderen?
    Als ik foto's plaats kom ik altijd automatisch op Wizard scanner terecht, men heeft me al gezegd dat dit niet het beste is, kwestie van volgorde.
    Kan ik misschien ook foto's plaatsen in mijn afbeeldingen via Nero of Picasa,en hoe doe je dat dan om niet automatisch in Wizard terecht te komen.
    Willy

Re: Foto's op de pc;

Moeilijk te zien wat je probleem is... Ik begrijp dat je het over de Pentax Photo Browser software hebt? Ikzelf gebruik die niet, dus kan ik je niet direct helpen, maar ik heb de handleiding net gedownload en heb ze even snel doorbladerd.

Volgens mij spreken ze daarin niet van rechtstreeks opladen van foto's in de software, maar enkel van het kopiëren van de foto's naar je harde schijf dmv windows zelf. Als dat is wat je probeert te doen, dan raad ik je aan voor elke import een nieuwe map te maken en daarin je beelden te plaatsen. Nadat je dat hebt gedaan maak je best je kaartje leeg opdat je de volgende keer geen dubbele beelden op je PC krijgt. Als je in de benaming van je map de datum en een korte beschrijving opneemt (vb: 20080310-UitstapZoo) ga je altijd snel je foto's terug vinden.

Ik vermoed dat je niet gewoon bent veel met PCs om te gaan? Mss moet je eens iemand uit je onmiddellijke omgeving met wat PC achtergrond vragen het probleem samen met jou op je PC te bekijken?

hth, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik heb de Pentax K20D.
      Ik duid in mijn camera RAW aan.
      Neem foto's.. En laad ze op de computer.
      Maar de software van Pentax zelf neemt mij foto's ni aan..
      Als ik blader zijn die mappen altijd leeg.. hij aanvaard maar één type bestand..
      Weet iemand raad?
      Pentax K20D - 18-55 mm | 50-200mm - Pentax AF-540FGZ (Reportageflits)
      http://tina1990.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trinake Bekijk bericht
        Ik heb de Pentax K20D.
        Ik duid in mijn camera RAW aan.
        Neem foto's.. En laad ze op de computer.
        Maar de software van Pentax zelf neemt mij foto's ni aan..
        Als ik blader zijn die mappen altijd leeg.. hij aanvaard maar één type bestand..
        Weet iemand raad?
        Heb je de laatste versie van de software? Gebruik je Photo Browser of Photo Laboratory?
        Is het type RAW de uit de camera komt DNG of PEF?
        Hoe laad je de beelden op je computer, met de Pentax software of via de windows verkenner? Ben je zeker dat je in dezelfde mappen kijkt als je je foto's zoekt?

Screen shots kunnen helpen als je die kan tonen...

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Heb je de laatste versie van de software? Gebruik je Photo Browser of Photo Laboratory?
          Is het type RAW de uit de camera komt DNG of PEF?
          Hoe laad je de beelden op je computer, met de Pentax software of via de windows verkenner? Ben je zeker dat je in dezelfde mappen kijkt als je je foto's zoekt?

Screen shots kunnen helpen als je die kan tonen...

Wim
          Ik wou Laboratory gebruiken om mijn foto's te bewerken. Want in Browser zie ik ze alleen.
          Ik steek mijn SD kaart in mijn Laptop en dan klik ik op foto's importeren dus niet vie Pentax Software.. wist niet eens dat dat kon.
          Op mijn camera is RAW aangeduid en staat PEF.. Maar op de computer verschijnt alleen maar JPEG.

Groetjes Tina! x
          Pentax K20D - 18-55 mm | 50-200mm - Pentax AF-540FGZ (Reportageflits)
          http://tina1990.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trinake Bekijk bericht
            Ik wou Laboratory gebruiken om mijn foto's te bewerken. Want in Browser zie ik ze alleen.
            Ik steek mijn SD kaart in mijn Laptop en dan klik ik op foto's importeren dus niet vie Pentax Software.. wist niet eens dat dat kon.
            Op mijn camera is RAW aangeduid en staat PEF.. Maar op de computer verschijnt alleen maar JPEG.

Groetjes Tina! x
            Ach zo. Ik zou dat venstertje dat automatisch opent als je je SD kaart in de laptop stopt negeren. Best importeren met de Pentax software zelf doen (of welke andere software je ook verkiest), dat maakt het geheel een stuk overzichtelijker. Ik denk dat je kan importeren in Browser en dan Laboratory openen voor een geselecteerde foto vanuit de Browser.

Eerlijk gezegd zou ik de Pentax software zelfs niet gebruiken. Zo heel handig is die niet. Er zijn vele alternatieven om RAW foto's te bewerken. Je moet de vraag maar eens expliciet stellen of een opzoeking doen in 't forum. Persoonlijk ben ik een fan van Adobe Photoshop Lightroom, maar dat is natuurlijk niet gratis...

Wim

Comment

Working...
            X