Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tiff compressie en verzending

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tiff compressie en verzending

    Wie van de leden heeft intresse in TIFF compressie, naar 100à200k voor verzending en opslag, met de mogelijkheid deze terug te brengen naar een volwaardige TIFF zonder verlies, voor gebruik naar elke toepassing? mailto:

  • #2
    ik kan je zo al een TIFF bezorgen waarbij het onmogelijk is de grootte zonder verlies naar 100 à 200 KB terug te brengen.

    btw, als je oplossing zo interessant is kan je hier toch gewoon posten wat en hoe, waarom moet men je mailen?

    Comment


    • #3
      Ja Jozef dit begrijp ik toch ook niet goed. Ik treed Pieter Jelle hierin bij.

      Comment


      • #4
        euh, ik heb interesse.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Originally posted by jozef
          Wie van de leden heeft intresse in TIFF compressie, naar 100à200k voor verzending en opslag, met de mogelijkheid deze terug te brengen naar een volwaardige TIFF zonder verlies, voor gebruik naar elke toepassing? mailto:
          ik heb interesse, ik ben benieuwd..
          :: www.digifotolog.nl - freeware / software / informatie / reviews over digitale fotografie | http://www.digifotolog.nl ::

          Comment


          • #6
            Ik peins dat em centjes gaat willen gasten, ik geloof er trouwens niks van, ik kan ook zo al een paar TIFF's voortzien die je onmogelijk kan compimeren naar 200k zonder kwaliteitsverlies
            Simkin.

            portfolio: http://www.megapixel.tk

            Comment


            • #7
              Aan iedereen,

              1) vooreerst wil ik u verklaren waarom ik deze wijze verkies. In het verleden heeft men mij verdacht van Spam!
              Hoe kan men spammen als men iets aanbied dat betrekking heeft op datgene waar men belangstelling voor heeft!
              Daarom vraag ik wie er belangstelling heeft.
              2) Voor bepaalde personen (Simkin) met verkeerde gedachten ben ik nog aan't zoeken naar een ALLES GRATIS software link!
              en voor iedereen GRATIS broertje van PS! ( Dogwaffle 11MG ).
              Voor de bluffers! (Pieter Jelle en Sonyke) Dat ze mij hun bepaalde foto in TIFF formaat maar trachten te bezorgen!!
              3) Voor de positive hieronder het volgende: a) een Gratis internet plugin voor Explorer of Netscape.
              b) een gratis viewer wanneer ge alleen foto's wil bekijken.
              c) een proefprogramma dat je tijdloos kan gebruiken voor het uitproberen op elke foto, enkel met opslagbeperking.
              Wat je erna doet is elk voor zich, mijn grootte foto's gaan snel open, de opslag voor bewaring is heel klein, geen meter CD's en nog altijd kwaliteit!
              (url)http://photorevo.cjb.net(url)

              Comment


              • #8
                bluffers? ik ben niet degene die beweert een theoretische onmogelijke compressieratio te halen

                waar kan ik mijn TIFF-bestand heen sturen? het betreft een foto van 78 MB die ik gebruikt heb in mijn laatste opdracht (een poster). als jij me diezelfde foto terugstuurt in 100 à 200 KB, en een manier om deze foto terug om te zetten naar het origineel ZONDER kwaliteitsverlies, dan koop ik je product meteen

                ik vrees er echter voor, op je site lees ik dat wavelets gebruikt worden voor de compressie. wavelets vormen een techniek die te vergelijken valt met JPEG en de compressie is bijgevolg lossy en helemaal niet zonder verlies. dat valt ook dadelijk op als ik naar de voorbeeldfoto op de site kijk, waarbij de artefacten duidelijk zichtbaar zijn. er is dus nog werk aan de winkel .

                het is mij overigens niet gelukt de testversie te downloaden.

                wie een vergelijkbaar product wil, maar dan gratis, moet maar wat experimenteren met JPEG2000 ( = wavelets), zie ook http://www.jpeg.org/JPEG2000.html

                btw, ongevraagd commerciële producten komen aanprijzen is nog steeds spam

                Comment


                • #9
                  Blijkt dat mijn "verkeerde" gedachten toch juis waren, want wavelets zijn idd lossy. Niet wat jij beloofd dus.
                  Simkin.

                  portfolio: http://www.megapixel.tk

                  Comment


                  • #10

                    btw, ongevraagd commerciële producten komen aanprijzen is nog steeds spam
                    [/quote]
                    vooreerst dat is zeker geen programma van mij, ik gebruik het alleen.
                    De foto die gebruikt is was een jpeg, van niet te beste kwaliteit. Wanneer je de compressie goed afsteld heb je geen artefacten!
                    Voor downleaden moet je gewoon doorklikken, verloopt vrij goed!

                    Comment

                    Working...
                    X