Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huidskleur te vlekkerig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• huidskleur te vlekkerig

hoi,

dit vind ik een leuke foto van m'n 19 maand oude dochtertje Ayco.

Als ik 'm afdruk zie ik echter dat haar huidje veel te vlekkerig is, vooral dan op haar linkerwangetje en de linkerkant van haar voorhoofd. Net alsof ze ziekelijk is. Ik vind het erg vreemd want op het scherm is dat veel minder nadrukkelijk aanwezig. (Het rode vlekje op haar rechterwang is normaal. )

Foto's zijn getrokken met de D50 van Nikon, met de adobe II kleurstelling. Printer is een Canon IP4300. Met photoshop ben ik helaas geen groot licht. Ik pas meestal enkel een warm fotofilter toe en laat 'm eventueel automatisch niveau's, contrast en kleuren bepalen.

Kan iemand suggesties geven om dit probleem op te lossen? Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
    Know what you know, and don't know what you don't know.

Re: huidskleur te vlekkerig

Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
    Als ik 'm afdruk zie ik echter dat haar huidje veel te vlekkerig is, vooral dan op haar linkerwangetje en de linkerkant van haar voorhoofd. Net alsof ze ziekelijk is. Ik vind het erg vreemd want op het scherm is dat veel minder nadrukkelijk aanwezig. (Het rode vlekje op haar rechterwang is normaal. )
    De vraag is natuurlijk: hoe ziet ze er in het echt uit? Vaak word je bij een afdruk is iets bewuster van bepaalde dingen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

als je de rode vlekjes selecteert (en deze selectie doezelen), dan kan je daar via "afbeelding aanpassen selectieve kleuren" bij de rode tinten het zwart verminderen

groeten, ddavid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
        hoi,

Foto's zijn getrokken met de D50 van Nikon, met de adobe II kleurstelling.
        Ik zou Mode Ia sRGB eens proberen met een niet te korte lens (minimum 100mm in DX), in principe zit je er dan qua basis foto's kleur dichterbij.

Groet,

Karel

Comment

ddavid,

dank voor je nuttig antwoord.
          Know what you know, and don't know what you don't know.

Comment

Off topic commentaren werden verwijderd.
            Bij het onderwerp blijven a.u.b.

Hans[Moderator]
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
            X