Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

roomwit zwart wit omzetting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• roomwit zwart wit omzetting

hallo,

weet er iemand hoe ik beelden kan omzetten naar een soort roomwit zwart-wit.

gelijkend aan foto 9 op deze website: http://www.gigue.com/

bedankt,

groeten Thomas
    Last edited by thomasvp; 21 februari 2008, 19:12.

Re: roomwit zwart wit omzetting

mij lijkt foto 9 op die site gewoon een kleurfoto hoor ...

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

foto 9 is een grijze zwart wit foto.

room wit in photoshop : BESTAND foto openen-- omzetten in zwart wit -- contrast verhogen ( persoonlijke smaak)--BEWERKEN vullen gebruik wit-modus normaal-dekking probeer 30% ---40% ----50% of hoger tot het beeld aan U verwachting voldoet. druk OKEE Test eens uit . Bedoelde u iets anders, laat maar weten met een beter voorbeeld.Groeten

Comment

ik weet niet wat jullie zien, maar foto 9 is bij mij een kleurenfoto
        van een mooie vrouw in blauw jurk met bloemenmotief op een achtergrond van
        een blauwe tropische zee met rotsformaties en een driemaster ...

mm
        Last edited by mm; 21 februari 2008, 22:28.
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

ja telkens je die site opent wordt de volgorde veranderd.

het gaat dus over deze foto:

[IMG][/IMG]

Had dit niet gezien

MVG

Comment

Veel onderwerpen in deze foto zijn wit . Volgens mij is dit gewoon een zwart wit foto. Ik weet eigenlijk niet wat je bedoeld met roomwit. Ik weet wel dat kleuren foto's met overheersende witte partijen moelijk zijn om om te zetten in zwart wit omdat je altijd detaille moet hebben in het wit.De kunst van zwart wit afdrukken of digitaal omzetten is detaille in wit en detaille in zwart te verkrijgen. GROETEN

Comment

1. Image -- Ajustments -- Match Color ... dan Luminance, Color Intensity en Fade aanpassen.

2. Adjustment layer -- Hues and Saturation... saturation aanpassen +
              eventueeel een Adjustment layer -- Selective color en dan in de Neutrals , Whites and Blacks aanpasen.

Succes:-))
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Ik weet niet of je onderstaande foto als 'roomwit' beschouwt, maar die heb ik gemaakt door boven de originele zwart-wit foto 2 of 3 aanpassingslagen te zetten (2 levels en 1 curves), en wat selectief te selecteren.

Voorwaarde is wel dat er genoeg witte/lichte tinten in uw foto aanwezig zijn.

Comment

Je kan een kleurenfoto op verschillende manieren omzetten naar zwart-wit met PS.
                  Telkens afhankelijk van de beginfoto is het eindresultaat verschillend.
                  Elke manier heeft dan eventueel nog zijn eigen finetuning.

Hier enkele manieren:

omzetting van RGB naar Grayscale
                  Image>Mode>Grayscale.
                  Een instelling is er niet maar je kan wel nog via levels en curves aanpassingen doen.

via kleurtoon / verzadiging (of desaturate)
                  Image> Adjustements> Hue/Saturation zet de saturatie op 0.
                  Het voordeel is dat je dit als een aanpassingslaag kan doen.

omzetting via kanaalmixer
                  geldt een beetje als dé manier om beelden om te zetten. Ze is bruikbaar als
                  aanpassingslaag en kan volledig naar eigen keuze aangepast.
                  · Ga naar het lagenpalet
                  · Maak een aanpassingslaag Channelmixer en vink monochrome aan
                  · schuif met de schuivers van de kanalen tot het gewenste resultaat
                  · Zorg dat de optelsom van de waarden van de kanalen ongeveer 100 is.

Pas op het blauw kanaal bevat meer ruis en hiermee te hevig schuiven kan de beeldkwaliteit verminderen.

In CS3 via de overlay Black and white
                  Ongeveer hetzelfde als met de channelmixer maar met meer instellingen per kleur
                  · Ga naar het lagenpalet
                  · Maak een aanpassingslaag Black and white
                  · schuif met de schuivers van de kanalen tot het gewenste resultaat

omzetting via RAW_converter
                  · Open je RAWbestand
                  · verminder de saturation tot 0

Dit zijn enkel veel gebruikte mogelijkheden niet alle.
                  Veelal is het zelf eens proberen en dan afhankelijk van het gewenste resultaat een manier kiezen.
                  Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Dit zijn enkel veel gebruikte mogelijkheden niet alle.
                    Veelal is het zelf eens proberen en dan afhankelijk van het gewenste resultaat een manier kiezen.[/QUOTE]

Zoals je zegt, er zijn veel verschillende manieren om dit te bereiken in PS.
                    Tussen al deze verschillende en soms complexe manieren heb ik er één vereenvoudigd:

Adjustment Layer -- Hues and Saturation, Sat -100
                    Dan op de background layer, met Color Balance de kleuren aanpassen in de Highlights, Midtones en Darken to een resultaat dat je aanstaat.

Dat geef volgens mijn mening nog meer aanpassingsmogelijkheden, neen?
                    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Working...
                    X