Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Photoshop

Hoi,

Ik heb ook een vraagje over dit onderwerp.
    Ik ga met de lasso om een gezicht maar dan zie ik rechts in mn laag niets verschijnen...ligt dit aan de Mac misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door catorfotografie Bekijk bericht
      Ik ga met de lasso om een gezicht maar dan zie ik rechts in mn laag niets verschijnen...
      Weet je zeker dat je de juiste afbeedingslaag geslecteerd hebt? Als er geen pixels zichtbaar zijn in de afbeeldingslaag, zal je selectie ook niet veel kunnen laten zien , vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        1. je opent zowel de foto met het geschikte "lijf" als die met de geschikte "kop".
        2. je selecteert (bv. met een lasso) de kop en kopiëert deze (> edit > copy)
        3. je wisselt naar de foto met het lijf en plakt daar (> edit > paste)
        4. nu kan je de kop (die zich op layer 1 bevindt) met de move tool (V) naar de gewenste positie verplaatsen en vergroten/verkleinen/vervormen/roteren/... met de grepen (die rond de kop zijn verschenen)
        5. als alles naar wens is (> layer > flatten image) en het resultaat opslaan.

Eventueel herhaal je eerst 1. - 4. en/of doe je andere beeldbewerkingen alvorens op te slaan.

Jazzer werk je nog met dit soort programma's ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lala Bekijk bericht
          Jazzer werk je nog met dit soort programma's ?
          Jazzer is al meer dan een jaar niet meer op het forum geweest. Je kunt dus best een nieuwe vraag stellen, want deze dateert alweer van bijna vier jaar geleden (het origineel is zelfs van 2008). Maar wat Jazzer beschrijft is de klassieke manier van werken (bv in Photoshop, of in een ander programma dat lagen en laagmaskers ondersteunt), om als je verschillende opnames hebt van dezelfde groep, het hoofd van iemand te vervangen (bv omdat de persoon zijn/haar ogen toe zijn).
          Ook in deze recente topic gaat het over hetzelfde: http://forum.belgiumdigital.com/f7/p...ht-547735.html

Moderator Note: Ik sluit deze topic, maar raad je aan om hier, in ditzelfde subforum, je vraag te stellen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
          X