Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto 3,5 cm op 4,5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto 3,5 cm op 4,5

Ik heb een foto genomen van een persoon en zou die in formaat 3,5 cm breedte op 4,5 hoogte (1,4” x 1,9”) en in kleur moeten hebben. Mijn originele foto is 3008 x 2000 (10" x 6,7") Hoe maak ik de foto met gevraagde afmetingen zonder vervormingen in PS cs3?
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Re: foto 3,5 cm op 4,5

Je zal moeten croppen..is het niet in de breedte, dan zal het in de hoogte zijn.
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Eerst croppen (uitsnijden) tot je de gewenste beelduitsnede én de correcte verhoudingen hebt (in CS2 kan je linksboven in de menubalk een breedte/hoogteverhouding opgeven, zal waarschijnlijk in CS3 ook wel kunnen).
      Vervolgens via 'afbeeldingsgrootte' het beeld de gewenste afmetingen geven (let hierbij ook op de resolutie-instelling).

Guy
      www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

selecteer de crop tool in uw werkpalet
        Stel bovenaan de juiste afmeting in
        en crop de foto
        enter , en klaar is kees

Als het voor een pas foto is moet je zien dat uw achtergrond mooi wit is he !
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Hmz als je een foto op dat formaat gaat croppen naar 3,5 cm ga je enkel nog de neus in beeld hebben denk ik.
          Idd je kan de foto een beetje croppen tot hij de juiste verhouding heeft.
          aar als je dan afdrukt in photoshop moet je enkel maar de afbeeldingsgrootte aanpassen Alt+Ctrl+I.
          Daar stel je dan de gewenste grootte in en je foto zal dan op die grootte afgedrukt worden.
          Wil je hem in 3.5 cm opslaan dan klik je op opslaan voor web en kies je voor afbeeldingsgrootte en stel je daar de gewenste pixels in.
          StijnDeGrauwe.be

Comment

Working...
          X