Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotos omzetten naar jpeg!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotos omzetten naar jpeg!

Ik heb een serie professionele foto's (JPEG) die ik brand met Nero,maar sommige ziet mijn speler niet.
    Met welk progje kan ik ze zo omzetten dat ze wel getoond worden?
    Heb bestandsnamen allemaal al 1 naam gegeven enz
    Wie weet de oplossing?

Open ik 1 van deze professionele foto's in Adobe photoshop dan krijg ik de melding: dat er een ingesloten kleurprofiel in zit CMYK (ingesloten ISO WEB COATED
    Als ik deze foto open in bv DVD BUILDER van RoXio, dan ziet hij ze niet onder jpeg formaat!
    Hoop dat iemand het nog snapt, en de oplossing weet!

maak ik eigen foto's met mijn D70 camera, branden met Nero en afspelen op dvd, no problem!

Re: Fotos omzetten naar jpeg!

Je kan deze omzetten met photoshop en dat kleurprofiel wijst erop dat de beelden ooit eens zijn bewaard met dat ingesloten profiel. Ik zou ze gewoon openen in photoshop en als SRGB bewaren.

Je kan deze in een batch laten lopen of via "imageprocessor" aangestuurd met Adobe Bridge.

Tim W.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Sommige programma's kunnen foto's in CMYK niet juist weergeven, dus idd omzetten naar RGB is de boodschap!

groeten
      Stinne.
      Canon EOS 350D - Sigma DC 18-50 mm 1:2.8 EX MACRO - Canon EF 50 mm F/1.8 II

Comment

Als ik ze omzet naar rgb, en dan opslaan?
        Is het dan ook een jpeg?
        Wil ze op een cd branden en afspelen!
        Liefst een hele serie foto's in 1x omzetten na jpeg...
        Dan kan ik ze tonen op dvd namelijk

Comment

Zet ze om naar rgb en dan klik je op " opslaan als " en daar kan je onderaan een andere naam geven als je wil. En volledig onderaan kan je kiezen als wat je ze wil opslaan ( psd, tiff, jpg, enz... ) Daar kies je jpg uit, als hij daar al niet op staat. Klik dan op ok en dan krijg je nog een venster waar je de kwaliteit kan verminderen of aanpassen. Dat schuifje durft nogal eens op kwaliteit 10 te staan. Heb geen schrik om dat schuifje naar 12 max te zetten.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Lievens...
            Leg ff uit: omzetten na rgb....Hoe?
            En dan opslaan enz snap ik wel!

Comment

Lievens..
              Ff op jou site gekeken,Compliment! top montage! (http://209.59.195.31/%7Elievenle/lakonia.wmv
              Met welk progje? want ik zoek ook nog een progje waar mee ik een foto presentatie mee op dvd kan zetten! ( ipv movie maker)
              Voorstelling: een jpeg presentatie en tegelijk een (lichtkrant er door met tekst enz)
              Ik ben benieuwd
              Aangenaam Robert!

Comment

Working...
              X