Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
om vlekjes of oneffenheden weg te werken gebruiken we PS, maar hoe krijg dat dat tooltje wat rond is, vierkant of eventueel rechthoekig.
is het een beetje te begrijpen??
grt,bouk.
om vlekjes of oneffenheden weg te werken gebruiken we PS, maar hoe krijg dat dat tooltje wat rond is, vierkant of eventueel rechthoekig.
is het een beetje te begrijpen??
Ik snap wat je bedoelt: Alt knop indrukken en op het ellipsje (of rechthoekje) klikken met de muis (het ikoontje in het tools palet dus).
Groeten
Het is mij niet duidelijk welke tool bedoeld wordt, ik dacht de 'spot healing tool' dat is tool, die ik hier voor gebruik, maar daar kan ik de oplossing niet op toepassen.
Dus welke tool en dan is de oplossing misschien wel duidelijk.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
De tool dit ik bedoel is het Retoucheerpenseel. Als je die aanklikt dan is dat altijd een cirkel. Ik zou dat soms graag een rechthoek of vierkant willen hebben.
Is dat mogelijk?? Zo ja, hoe dan??
grt,bouk.
Oeps, ik was op het verkeerde been gezet, het switchen tussen de vormen gaat zo bij de marquee tool, bij het retoucheer penseel kun je inderdaad niet switchen geloof ik.
Een beetje getruct zou het wellicht zo kunnen:
Maak een rechthoekige selectie alvorens de tool toe te passen, dan zal het effect niet over de grenzen van de slectie heen gaan. Het effect houdt dan natuurlijk ook wel abrubt op...
Johan
D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC
Als ik het goed begrijp wil je je stempeltool een andere vorm geven.
Indien ja dan kan je dit doen door eerst de gewenste vorm te maken als penseel vorm.
In de optiebalk kan je dan bij het kiezen van het stempel tool kiezen uit de verschillende penselen die je hebt.
alvorens er eentje aan te maken kan je natuurlijk eerst eens bladeren in de penselen om te zien of de gewenste vorm daar al niet bijzit.
xs.
Comment