Gisteren heb ik in discussie extra een fotootje geplaatst en een 'how-I-did-it'.
zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=183991
Gezien dit niet zo goed overkwam in het klein, bij deze een poging om het een beetje beter uit te leggen.
Om te beginnen, dit was de basis:
Uiteraard een copietje van de basis genomen en daarop een gradient fill gezet
Met als resultaat:
Die laag nog een keer gedupliceerd met het volgende gevolg:
Op de geresizede versie geeft het op het eerste zicht niet veel verschil, op de originele echter wel....
Laatste laag nog een keer gedupliceerd en wat met de opacity gespeeld:
nogmaals laag gedupliceerd en gedesatureerd, met het volgende als resultaat, na alweer met de opacity geexperimenteerd te hebben:
That's it. en omdat iemand nog vroeg om de lucht wat meer contrast te geven:
Ik moet wel zeggen dat dit me niet helemaal aanstaat. Indien iemand weet hoe ik die lucht beter kan krijgen, feel free!!!
Zo, dat was het. Hopelijk heb ik hiermee mijn kleine bijdrage tot dit forum kunnen leveren...
Greetz
Jupilleke
zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=183991
Gezien dit niet zo goed overkwam in het klein, bij deze een poging om het een beetje beter uit te leggen.
Om te beginnen, dit was de basis:
Uiteraard een copietje van de basis genomen en daarop een gradient fill gezet
Met als resultaat:
Die laag nog een keer gedupliceerd met het volgende gevolg:
Op de geresizede versie geeft het op het eerste zicht niet veel verschil, op de originele echter wel....
Laatste laag nog een keer gedupliceerd en wat met de opacity gespeeld:
nogmaals laag gedupliceerd en gedesatureerd, met het volgende als resultaat, na alweer met de opacity geexperimenteerd te hebben:
That's it. en omdat iemand nog vroeg om de lucht wat meer contrast te geven:
Ik moet wel zeggen dat dit me niet helemaal aanstaat. Indien iemand weet hoe ik die lucht beter kan krijgen, feel free!!!
Zo, dat was het. Hopelijk heb ik hiermee mijn kleine bijdrage tot dit forum kunnen leveren...
Greetz
Jupilleke
Comment