Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart wit foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zwart wit foto

Ik probeer een zwart wit foto af te printen op rood papier maar ik krijg altijd
    een rode ondergrond ...hoe krijg ik die weg??
    Ik werk met fotoshop
    Muisje91

Re: zwart wit foto

Dat komt omdat je bij een z/w foto alleen zwart print, dus in jouw geval wordt het z/r. Printen op gekleurd papier geeft dit altijd. Fysich is het ook niet mogelijk om met een gewone printer wit te printen. Je zou kunnen proberen een cartridge te vullen met Typex...
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

omdat een printer geen witte inkt kan spuiten... is logisch he!
      Wat je wel kunt doen is in Photoshop in een nieuwe laag de kleur rood nemen en deze onder de laag van de je foto zetten. Dan ga je naar de transparancy settings en zet je de laag met je foto ofwel op "multiply" of "luminosity".
      Dan kan je je foto wel afprinten. Je gaat zogezegd een rood papier in de foto genereren....

Tim W.
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Dank u voor de reacties,

Uiteindelijk heb ik de foto gewoon afgeprint….. op de kleurenfolder geplakt en het zo laten kopiëren voor de volgende folders.

Comment

Als het echt moet wit printen, dan kan het wel.

Ik heb thuis bijv. nog een Alps printer staan (ik meen type 1000). De laatste keer dat ik gekeken heb waren die overgenomen door OKI.

Die printers werken met linten in cartridges (een beetje vergelijkbaar met een lint van een typemachine en je kan er ook wit mee printen (overigens ook bijv. goud, zilver, etc ..). Er bestaat ook een lint om de foto te doen glanzen.
          Dat wit printen is bijv. nuttig wanneer je zelfklevers wil printen die wit bevatten (bijv. van die decals die bij modelbouw gebruikt worden en die je los moet weken van de ondergrond).

Stefan.

Comment

Working...
          X