Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eenderde regel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eenderde regel

    Ik zou graag mijn foto's willen bijsnijden met de eenderde regel.
    via voorkeuren-hulplijnen ... heb ik al een raster gemaakt (rasterlijnen op elk 33,33% en onderverdeling 1).
    Nu weet ik dat ik een kleiner, nieuw bestand moet openen en de foto in dat nieuwe bestand moet verplaatsen en dan op de snijpunten moet plaatsen, maar wat dan?
    thx, green
    Last edited by green; 6 oktober 2007, 17:36.

  • #2
    Re: eenderde regel

    Hoi Green,
    Indien je dit bijsnijden doet in "FastStone Image Viewer" dan passen de snijlijnen zichzelf automatisch aan volgens het door u gekozen kader. Ook indien je dit kader verplaatst in de foto verplaatsen de hulplijnen ook. Misschien is dit iets voor U ???? te downloaden via: http://www.faststone.org/ hiervan heb ik de versie 3.2 en ben er zeer tevreden over.
    Hopelijk heb je er ook iets aan. Groetjes, roblan

    Comment


    • #3
      Re: eenderde regel

      Oorspronkelijk geplaatst door roblan Bekijk bericht
      Hoi Green,
      Indien je dit bijsnijden doet in "FastStone Image Viewer" dan passen de snijlijnen zichzelf automatisch aan volgens het door u gekozen kader. Ook indien je dit kader verplaatst in de foto verplaatsen de hulplijnen ook. Misschien is dit iets voor U ???? te downloaden via: http://www.faststone.org/ hiervan heb ik de versie 3.2 en ben er zeer tevreden over.
      Hopelijk heb je er ook iets aan. Groetjes, roblan

      Bedankt
      Toppie, werkt snel en gemakkelijk
      Mvg. Renzowoef
      Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

      Comment


      • #4
        Re: eenderde regel

        net wat ik nodig had. thanx.

        Comment


        • #5
          Re: eenderde regel

          Super programma! Ik gebruikte altijd ThumbsPlus maar ik deze vind ik veel beter.
          Groetjes, Damiaan.
          Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

          Comment


          • #6
            Re: eenderde regel

            Geweldig programma, ook mooie snelle viewer voor RAW !
            Bedankt voor de tip.

            Comment

            Working...
            X