Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2?: auto save in jpg & file type voor flatscreen TV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2?: auto save in jpg & file type voor flatscreen TV

Hallo,

1) Auto save in jpg:

Ik gebruik Photoshop CS versie 9.0.2. (engelstalige versie)
    Na het bewerken (o.a. horizontaal trekken en croppen) doe ik save. Default wil het programma dat in psd formaat doen. Kan men nergens instellen dat dit jpeg moet worden? Heb al gekeken bij Edit-Preferences maar niets gevonden.

2) File type voor flatscreen TV:

Ben van plan om de reis-foto's op DVD te zetten. Is er een specifiek formaat daarvoor of is JPG voldoende?

bedankt
    Marc
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

Re: 2?: auto save in jpg & file type voor flatscreen TV

1) Save as... Je kan ook leren om een action/handeling te maken en dan kan je bv met een functietoets heel die handeling automatisch laten uitvoeren (bv verkleinen, verscherpen, bewaren als jpg)

Comment

Sowieso bewaren als .jpg
      Maar je kan inderdaad hebben dat je foto's niet kloppen met je TV, daarvoor zul je even moeten zoeken.

Ik heb ook nog gehad dat foto's op toestel en computer goed waren en dat op mijn TV alles veel breder werd uitgetrokken (en alles veel dikker leek), hangt af van je tv maar je kunt dit veranderen.
      Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

OK, bedankt.

Zal dat van die action eens uitproberen.

De volgende horde zal dan de DVD zijn.
        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
        M.v.g. Marc

Comment

Working...
        X