Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JPEG's 90° draaien in ACDsee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• JPEG's 90° draaien in ACDsee

Hey,

Ik was gisteren een aantal foto's (JPEG's) aan het selecteren en ik nadat ik er een aantal had gedraaid zag ik dat die beelden ineens van 3à 4 Mb naar 800 à 1000 Kb gingen voor de gekantelde beelden. Lijkt mij wel erg loosy?
    Ik weet ondertussen wel dat je JPEG's beter niet teveel bewerkt en opnieuw opslaat.

Maar dit lijkt mij toch een ander verhaal. Schort er ergens iets met mijn instellingen, of is ACDsee gewoon not done voor het draaien van JPEG's? betere suggesties?

Bedankt,
    Brecht

Re: JPEG's 90° draaien in ACDsee

Als je je foto terug gaat opslaan ,zorg dan bij je jpg opties dat ie op 100% staat.

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Comment

Hhhm idd stond op 85 % en nu worden de bestanden zelf iets groter!

Als je de afbeeldingen in windows viewer voor afbeeldingen draait, vraagt het programma eigenlijk niet om te slaan en veranderd ook de bestandsgrote niet? Gebeurt er hier iets fundamenteel anders, of slaat windows viewer gewoon automatisch aan 100% op ? En wat als je de JPEG's gewoon in de camera draait? Maakt dat niks uit of op welke manier gaat er het minst verloren? OK RAW maar dat is nu even mijn vraag niet

bedankt,
      Brecht

Comment

Ik gebruik hiervoor Irfanview (gratis programma).
        In dit programma zit er een speciale functie om JPG's zonder verlies te draaien.

Comment

Working...
        X