Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

layer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• layer

Even een vraagje, als ik d.m.v. een layer bijvoorbeeld een hoofd uit foto 'a' in foto 'b' wil zetten, kan ik dat (uitgeknipte) hoofd dan nog aanpassen in grootte wanneer ik hem in foto 'b' zet?
    Zo ja, kan iemand mij uitleggen hoe ik dat dan moet doen? Want het is natuurlijk al snel zo dat de verhouding niet gaat kloppen.
    Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!
    life is short, enjoy it
    __________________________________________________ __
    Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

Re: layer

Beste Lonika,

ik ga er even van uit dat je in Photoshop werkt?
    Je hebt dus 2 lagen: 1 (onderste) laag met je originele foto waarop je een ander hoofd wilt + (bovenste) laag 2 met alleen het (nieuwe) hoofd.

Met de tweede laag geselecteerd kies je vervolgens: bewerken/transformeren/schalen (edit/transform/scale).
    Je kan dan het nieuwe hoofd op de gewenste grootte brengen.
    Om makkelijk te werken kan je de bovenste laag ietwat transparant maken (dekking even op bv. 50% zetten) zodat je de onderste laag er een beetje doorziet.

Uiteraard zal je ook moeten zorgen dat je tinten/contrasten zoveel mogelijk overeenkomen met de onderste foto.
    Succes.
    Guy
    Last edited by guydw; 16 augustus 2007, 20:38. Reden: Laatste alinea toegevoegd
    www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

of de sneltoets ctrl-t

Comment

Hartstikke bedankt! Zo lukt het!
        life is short, enjoy it
        __________________________________________________ __
        Canon EOS 60D & 300D; 85mm 1.8; 50mm 1.8; 17-50mm 2.8; 18-55mm 3.5-5.6, 580EXII

Comment

Working...
        X