Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerkinjg op foto om betere kleur te krijgen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bewerkinjg op foto om betere kleur te krijgen?

Een hele tijd geleden las ik eens ergens, kan goed hier op het forum geweest zijn, een bewerking om een foto te bewerken waardoor er meer kleurkracht kwam.

Wat ik wel nog weet, of meen te herinneren is het feit dat je je foto diende te kopiëren en dan moest omzetten naar grijswaarden waarop je vervolgens een gaussian blur van een 10 px op moest uitvoeren. Vervolgens diende je die bewerkte foto op je origineel te zetten en nog iets aan te passen ik weet helaas niet meer wat ...

Ik zou graag een oproep lanceren naar mede BD leden die menen te weten hoe de bewerking verder was of zou kunnen zijn.

Dank je

Re: Bewerkinjg op foto om betere kleur te krijgen?

Oorspronkelijk geplaatst door jako_yellow Bekijk bericht
    Een hele tijd geleden las ik eens ergens, kan goed hier op het forum geweest zijn, een bewerking om een foto te bewerken waardoor er meer kleurkracht kwam.

Wat ik wel nog weet, of meen te herinneren is het feit dat je je foto diende te kopiëren en dan moest omzetten naar grijswaarden waarop je vervolgens een gaussian blur van een 10 px op moest uitvoeren. Vervolgens diende je die bewerkte foto op je origineel te zetten en nog iets aan te passen ik weet helaas niet meer wat ...

Ik zou graag een oproep lanceren naar mede BD leden die menen te weten hoe de bewerking verder was of zou kunnen zijn.

Dank je
    Dit is de procedure om de tonaliteit beter te verdelen, ook bekend als "local contrast enhancement".

Tussen die grijswaarden en de gaussian blur hoort een "invert".

Doet niets met de kleuren echter.

DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Paul,

kan u even de te volgen procedure posten evt?

Dank u

Comment

OK,

(Dit is dus niet om betere kleuren te krijgen)
        copy layer
        remove color
        invert
        Gaussian blur 15-25 %
        Opacity 50-90%

DPaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

Is dat niet dezelfde procedure om USM toe te passen? En is USM niet een handigere en snellere manier om 'local contrast enhancement" te doen?

Dave
          pixelpusher

Comment

Working...
          X