Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clone stamp help

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Clone stamp help

Weten jullie hoe ik mijn clone stamp probleem in de volgende situatie moet oplossen:

Ik werk met PSE5.

Ik open bijv. een foto met een gezicht. Daarvan selecteer ik de ogen met de rectangular marquee tool en kopieer dit naar een nieuwe laag. Dan ga ik terug naar de foto waar ik mee begonnen ben en wil de ogen, neus wegklonen met delen die ik uit het voorhoofd genomen heb.
    En hier lukt het me niet. Ik kan alles wegklonen wat naast de plek ligt wat ik daarvoor met de marquee tool heb geselecteerd, de ogen dus niet.Wat moet ik doen om terug de volledige foto te kunnen bewerken. Heb al verschillende dingen uitgeprobeerd maar kan niet vinden hoe het moet.( ben een beginnertje )

Voor degenen die het boek Surreal digital photography2 hebben, het is de oefening "troll" die ik wou uitproberen. Dit boek is eigenlijk voor ps cs maar ik wil die dus in pse doen. Moet lukken denk ik. Juist dat ik als beginneling wel wat meer stap voor stap uitleg mis in het boek. Dus meer uitleg om die "troll"te maken in pse5 is altijd welkom.

Hopelijk kan er iemand mij helpen. ( wil nadien tegen 23/8 met eigen foto dit principe toepassen voor een verjaardagskaart )

Groetjes,
    Nathalie

Re: Clone stamp help

Ik ben er niet zeker van dat ik uw bedoeling begrijp, maar denk dat dit niet lukt omdat je de ogen die gekopieerd zijn naar een andere laag deze ook nog aangevinkt staat als zichtbare laag. Dus in het lagenpaneel links 'op de laag van de gekopieerde ogen' op het oogje klikken zodat deze niet meer zichtbaar is en dan zou dit moeten lukken.

mvg,
    Geert

Comment

Klopt enerzijds wat geert zegt, denk ik.

Anderzijds vermoed ik dat het de bedoeling is dat je gaat clonen over die nieuwe laag met ogen (anders zou je't origineel beschadigen), maw je moet je clone sample punt klikken op de originele foto en dan de ogenlaag selecteren om op te werken.

Comment

Ik maak gebruik van CS2, en weet dus niet of dit in jouw versie mogelijk is.
        Iig. kun je voor de clone stamp de optie "Sample All Layers" mee geven.

Hiermee kun je in een nieuwe (of bestaande ogen-) laag clonen van alle zichtbare lagen.
        Album: http://www.webmeester.com/

Comment

ik denk net als streetedge dat het inderdaad een probleem is van "sample all layers".

Verzeker jezelf er ook van dat je op de juiste laag aan het werken bent! Als je neus en ogen op de originele laag moet weg clonen, moet je natuurlijk wel zien dat deze laag geselecteerd staat in je layers palette.

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
            Is ondertussen gelukt.

Comment

Working...
            X