Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
tijdje geleden zag ik hier op het forum leuke fisheye achtige creaties, dus bewerkingen waar de sherize filter van PS toegepast werd,tevens werd de bewerking ook beschreven.
Enig idee van wie het was? alvast bedankt, Kati
Last edited by Katalin; 7 augustus 2007, 20:33.
Reden: het werd niet goed begrepen
Ik weet niet hoe je het in het nederlands schrijft, omdat ik werk met de engelse uitvoering van Ps Cs.
Je dupliceerd (ctrl J) de afb, dan, Edit/Transform/Wrap, dan komt er een raster/grid over je afb te liggen, daar kun je aan gaan trekken tot je het juiste effect hebt, maar je kunt ook boven in de optiebalk, daar waar Custom staat, selecteer je de optie Fisheye(staat bijna onderaan de lijst).
Vr Gr Henry
Last edited by henry leusink; 7 augustus 2007, 15:14.
Reden: verkeerd geschreven
Niet echt bruikbaar als foto, maar gewoon een grappig experimentje.
Je kan deze "bubble" pano in een viewer bekijken via deze link (http://www.birdseye.be/panoramas/bubble_ostend1). Voor mensen met hoogtevrees... niet in full screen modus kijken ;)
(als je niets ziet kan het zijn dat er geen Java op je PC is
Ja zoiets was het, maar die persoon had meer voorbeelden en met uitleg hoe je zo een creatie met Photoshop kan bekomen en als ik me niet vergis was met de filter Spherize,maar ook nog andere aanpassingen kwamen aan boord.
Toen heb ik zelf ook een foto op de beschreven manier bewerkt, de tutoriaal ben ik nu kwijt maar de foto heb ik nog.
Stereographic projection of equirectangular panorama. zo noemt het maar dan niet in photoshop aan elkaar geplakt maar een panorama trekken van 360° horizontaal en 180°verticaal of zoiets en die dan samenvoegen met ptassembler. Het is vree ingewikkeld maar deze kerel heeft het onder de knie
Comment