Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop vraagske

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photoshop vraagske

Hoi,

Ik heb het hier al paar keer gezien op BD en vraag me af hoe je het doet in photshop, nl. een kader in een kader maken

een voorbeeldje zie je hier:

Edit mod JLP: De foto en bewerking is niet door de topicstarter zelf gemaakt en is daarom achter deze link gezet.

Het is namelijk zo dak binnenkort foto's moet nemen van de wagen van een maat en kzou graag een grote foto hebben (heel de auto) en dan stuk of 3 kleine kadertjes met details (bv. de installatie, de zanten,...) in de foto.

Weet iemand hoe je dit makkelijk doet, heb al beke zitten zoeken en prutsen maar geraak er nie.

PS: ik heb wel photshop 7 versie

Alvast bedankt
    Last edited by JLP; 20 juli 2007, 17:16.
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Re: Photoshop vraagske

De grote kaders...:
    Je maakt 2 actions met elk een shortcut (is het handigst).
    De ene action voegt bv relatief 4 pixels toe in het zwart (Canvas Size...), de andere in het wit.
    Je kan nu zo lang (afwisselend) drukken en kiezen tot je de gewenste dikte en "kaderkleuren" hebt (je background layer moet wel een echte background layer zijn, ook bij het aanmaken van die actions).

De binnenste kadertjes doe je met een layer style.

Ik doe dit zo:

- plak foto (komt op nieuwe laag)
    - formatteer (Ctrl+T) en positioneer foto ruwweg op juiste plaats
    - trek met marquee een selectie waar foto zichtbaar gaat zijn ("raampje")
    - klik het "add layer mask"-icoontje en al naargelang:
    * doe het kettinkje los als je de foto achter het gat wil gaan verschuiven ed. ( )
    * laat kettinkje vast om foto incl masker/kadertje te kunnen verschuiven
    - kies op de styles palette een vooraf ingestelde (is makkelijkst) layer style die een witte inside stroke van bv 5 pixels geeft, of druk telkens het add layer style-icoontje en kies stroke (eens je één hebt staan, kan je ze ook kopiëren naar de andere fotootjes).

AF (en heel plezant werken )
    Last edited by maGuy; 20 juli 2007, 17:27.

Comment

Re: Photoshop vraagske

Thanks voor de tip, zal het dees weekend al ne keer proberen met andere foto

keep on clicking
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Working...
      X