Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poes selecteren in PS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Poes selecteren in PS

Hoe kan je een poes selecteren in PSE 5 ? Dus met alle haartjes aan de randen, snorharen... . Ik heb al vanalles geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
    Is het wel mogelijk in PSE 5 ? Of gaat dat misschien alleen maar in PS omdat die ook met masks werken ?

Re: Poes selecteren in PS

In CS zou ik het met filter - extraheren doen.

Comment

De Russel Brown techniek: http://www.crystalzone.nl/html/photo...technique.html
      Groetjes, Damiaan.
      Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

dank Damiaan voor de toelichting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
          Bedankt voor de tip. Denk niet dat je dit in PSE5 ( masks)kunt doen, maar ga eens kijken om gimp te installeren, misschien kan je dat daar wel in.

Comment

Selecting & Extracting Hair - Masking Tutorial - Extraction Tips features tips and techniques for selecting and extracting hair using Photoshop Elements. From "Adobe Photoshop Elements 5.0 Maximum Performance" by Mark Galer.

Comment

Bedankt MaGuy.
              Ziet er een goede tip uit en kan nog voor veel dingen van pas komen maar ik denk niet dat het gaat lukken op die manier voor de poes.
              Het probleem is dat onze poes een lapjespoes is ( zwart, wit en bleek en donker ros).
              Ik heb zo'n boek met allemaal poezefoto's met fisheye genomen en wou dat ook met mijn poes doen. De foto is na heeeeel veeel geduld gelukt om te nemen maar met een achtergrond met verschillende kleuren.
              Ik vraag me echt af hoe ze dat voor dat boek ( en postkaarten zoals bijv. die van "my dog") doen. Zouden die in een volledig blauwe studio de foto's nemen??
              Last edited by Chasqui; 14 juli 2007, 21:39.

Comment

Waarom niet proberen om zelf terug te tekenen.
                Uiteraard wat meer werk, maar het kan.
                Hier kan je mijn tutorial downloaden die ik gemaakt heb
                als voorbeeld.

Ik heb ook Elements 5.0 en misschien heb je nog niet gehoord van
                de verborgen mogelijkheden die dit programma heeft.
                Je kan er ook meer van vinden op het net.
                Bv elements kan geen actions aanmaken maar wel afspelen!
                Ik maak mijn eigen actions aan naar eigen behoeften.
                Zo kan je bv wel een masker oproepen in je layer of
                de channelmixer (die officieel niet in 5.0 bestaat maar er wel in zit)
                (heel handig om selecties the maken !)
                Als je iemand kent die 7.0 of hoger heeft, kan die de actions voor je maken)

Johan
                gr, JOHAN , nikon D90, D7100

Comment

Bedankt Johan voor de tutorial en voor de tips. Ben nog nieuw met PSE ( en fotografie) en ken er nog niet zo veel van.
                  Goed idee om zelf de haartjes er terug bij te tekenen en dankzij je tutorial weet ik nu ook hoe je dat deftig kunt doen. Lost ineens mijn probleem van mooi selecteren op.
                  Ik had juist de trialversie van PSE 5 maar heb er gisteren voor mijn verjaardag een gekregen en een wacom intuos dus dat tekenen zal nu ook wel lukken.

Groetjes
                  Nathalie

Comment

Hallo Nathalie

proficiat met je 5.0 en wacoml !
                    zoals ik al heb gezegd, je 5.0 kan veel meer dan je denkt.
                    Als je hulp nodig hebt ,vraag het gerust.
                    Kijk ook naar de helpfiles,want dan zal je al veel informatie vinden.

Johan
                    gr, JOHAN , nikon D90, D7100

Comment

Working...
                    X