Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR wat houdt het nu precies in

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HDR wat houdt het nu precies in

Deze foto is gemaakt van 7 bracketing shots.
    Ik blijf het mooi vinden, een goede hdr opname.
    Een programma die makkelijk is en goed werkt is photomatix,uiteraard doet PS het ook maar die zijn iets "realistischer" met dynamic range.
    Tone mapping heeft soms iets weg van een tekening.

Last edited by Mrc; 19 augustus 2007, 23:40.

Comment

Ik heb me ook eens gewaagd aan een 'pseudo' HDR foto. Eerst een RAW image genomen en daarna een HDR van gemaakt. Vervolgens de dynamic range aangepast en met de tone mapping lopen spelen.

Ik moet zeggen dat het resultaat me verraste.

Last edited by Willem.; 23 augustus 2007, 18:23. Reden: Origineel toegevoegd.
      Ik ben er klaar mee.

Comment

Ik weet het, het zou niet mogen om in dit informaticatijdperk niet goed met fotobewerkingsprogramma's te kunnen werken, maar bij mij is het dus wel zo. Ik vroeg me af of het mogelijk is om een HDR-bewerking te maken met CorelDraw X3, en ook hoe je dat dan doet... Klinkt misschien onnozel voor experts, maar ik zou het graag eens proberen. Met mijn camera kan ik behoorlijk werken (bracketing e.d.), dus ik zou enkel nog willen weten hoe ik mijn verschillende foto's tot een mooi geheel kan brengen met de PC. Dank!

Comment

hier nog een leuke tutorial gevonden over hdr met cs2

Uit een eerdere bespreking van een website vol met prachtige HDR opnamen bleek dat er veel interesse was voor deze bewerkingsvorm binnen de fotografie. Vooral de tonemapping bewerking die nodig is om een HDR goed te kunnen weergeven kan hierbij voor een surrealistisch effect zorgen. Persoonlijk vind ik dit prachtig en dus had ik een goede reden om opnieuw met High Dynamic Range aan de slag te gaan.

en hier de hdr fotoos op flickr
          Last edited by truckdiver; 5 september 2007, 11:05.

Comment

Working...
          X