Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

skin smoothing de pro way

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: skin smoothing de pro way

    Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
    Wel, ik wist niet dat het zooo simpel kon zijn.

    Het is duidelijk dat we beiden uit verschillende werelden komen, als je nooit van het woord 'modelé' gehoord hebt.
    Jij zoekt de antwoorden in theorieen, ik in de praktijk.
    Jij gaat licht en schaduw analyseren, ik zie het gewoon gebeuren rondom mij.

    Idd, twee verschillende werelden.
    Pretty sure that MaGuy ook eerder three quarter tones kent dan modelé.
    Ik ben het al in eerder posts van u tegengekomen maar je bent de eerste die ik het hoor gebruiken, ja. Zal van uw roots uit de schilderkunst komen ,veronderstel ik.
    En ik ben inderdaad van een andere wereld en generatie.
    Ik gebruik ook eerder Engelse termen dan Franse.

    Comment


    • #32
      Re: skin smoothing de pro way

      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Pretty sure that MaGuy ook eerder three quarter tones kent dan modelé.
      Ik ben het al in eerder posts van u tegengekomen maar je bent de eerste die ik het hoor gebruiken, ja. Zal van uw roots uit de schilderkunst komen ,veronderstel ik.
      En ik ben inderdaad van een andere wereld en generatie.
      Ik gebruik ook eerder Engelse termen dan Franse.
      ...Je praat ook meer dan doen!

      Comment


      • #33
        Re: skin smoothing de pro way

        @PSG

        Je laatste post is hier verwijder, want om nu op iemand te vitten die een grapje maakt gaat ook tever. Hou het netjes graag.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #34
          Re: skin smoothing de pro way

          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Pretty sure that MaGuy ook eerder three quarter tones kent dan modelé.
          Eerder even weinig. Ik ben er ooit al eens in geslaagd mij te vergissen welke de 3/4 tones waren (denk dus niet veel in die termen, zonder er iets slecht over te zeggen, integendeel: goed voor communicatie), en modelé ken ik nog maar een paar maanden, omdat ik nu eenmaal geen studiofotograaf ben en aan de term herinnerd werd door een artikel over basiskennis fotografie. Dacht dus wel dat ik ver "de enig resterende" was die het niet kende.

          Ondertussen merkte ik in het Lieven Lens <-> awacs gevecht ook al dat awacs het blijkbaar niet kent, want hij interpreteerde Lieven zijn "platte foto's"-comment niet zoals ik verwacht had, nl. dat je met Lieven zijn setup een "modelé flits" hebt (zover denk ik het toch al reeds te snappen) en met een invulflits niet ("plat"). Nochtans doet awacs ook studiofotografie.

          Soit, mss haal ik ook nog dingen door mekaar en kennen jullie modelé als modelleerlicht of zo, of gaat het hier nog over iets anders...
          In elk geval, moest ik met kunstlicht werken, ik zou heel goed geweten hebben wat het was

          Oorspronkelijk geplaatst door PSG
          En ik ben inderdaad van een andere wereld en generatie.
          Pas op, maniac spreekt nog over zijn bomma, dus zo oud zal hij ook weer niet zijn...
          Last edited by maGuy; 28 juli 2007, 20:57.

          Comment

          Working...
          X