Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon View mooi, PS niet...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon View mooi, PS niet...

het is toch maar logisch dat de beste RAW-converter van het merk des huises zelf komt.
    De RAW- plug-ins bij PS zijn dan ook werkelijk "PLUG-INS" en zijn aangepast op alle merken RAW's.

Ikzelf gebruik voor 90% van mijn foto's (reisfoto en familietaferelen) Nikon-View. De RAW-opnamen worden bewerkt in Capture NX of soms nog in Capture 4.1, dewelke volgens mij nog altijd overzichterlijker is. Ik ga pas naar Photoshop als ik moet gaan retoucheren, kaders maken ......

De elementaire basisbewerkingen gaan veel eenvoudiger in Nikon View, dus waarom het moeilijk doen als gemakkelijk ook gaat.

groetjes

Luc

Comment

Logisch ... en niet logisch.

Nikon en software is vb niet direct een goed huwelijk.
      Adobe en software wel.
      Er zijn ook genoeg argumenten voor ACR waaronder meer en geavanceerder functionaliteiten en gemakkelijker workflow.

Comment

Ik ben wat aan de slag geweest met calibreren maar zo mooi als in Nikon View krijg ik het niet. Dus de ACR plugin van Nikon maar weer geplaatst. Mis dan wel wat functionaliteit maar ja. Het was mooi als het kon.

Thanks voor de reacties!
        Groetjes, Damiaan.
        Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Working...
        X