Kent iemand een efficiente methode om in photoshop een groepsfoto zo te bewerken dat je enkel de positie van de personen op de foto in een soort sjabloon (tracen van hoofden of lichamen) overhoud om deze te kunnen nummeren om naar namen te kunnen verwijzen? Het gaat om een reeks foto's van 20-70 personen en zou dus niet te lang moeten duren.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hoe kan ik groepsfoto bewerken naar namenblad sjabloon?
Collapse
X
-
-
Re: Hoe kan ik groepsfoto bewerken naar namenblad sjabloon?
Bij mij weten de enige goeie methode: in illustrator met het pen gereedschap manueel overtrekken. Dat gaat redelijk goed vooruit, maar 't is natuurlijk niet geautomatiseerd. Voor grote hoeveelheden zal je 'r met andere woorden wat tijd aan kwijt zijn.Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
-
Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk berichtBij mij weten de enige goeie methode: in illustrator met het pen gereedschap manueel overtrekken. Dat gaat redelijk goed vooruit, maar 't is natuurlijk niet geautomatiseerd. Voor grote hoeveelheden zal je 'r met andere woorden wat tijd aan kwijt zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk berichtWedden dat ik het sneller doe met de hand (transparante cellofaan op afdruk foto), met zwarte stift en nadien inscannen?
Een afdrukje op je tekentablet leggen en met je pen overtrekken, dat werkt soms ook lekker. 't Zal zowat afhangen van wat voor foto's je vertrekt.
Ik ga er in ieder geval niet om wedden, want straks stuurt de TS ons elk de helft van zijn te tracen foto's.Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk berichtBij mij weten de enige goeie methode: in illustrator met het pen gereedschap manueel overtrekken. Dat gaat redelijk goed vooruit, maar 't is natuurlijk niet geautomatiseerd. Voor grote hoeveelheden zal je 'r met andere woorden wat tijd aan kwijt zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk berichtWedden dat ik het sneller doe met de hand (transparante cellofaan op afdruk foto), met zwarte stift en nadien inscannen?M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...
Comment
Comment