Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Ik neem aan dat de foto voor u belangrijk is, want het gaat wel wat werk zijn ...
Voor de witte vlekken, kan je de clone tool gebruiken en bepaalde andere stukken van de foto gebruiken en die erover verven.
Vb voor de achtergrond links van het gezicht kan je van bovenaan links stukken clonen en die daar in de plaats zetten. Misschien achteraf de belichting een beetje aanpassen want bovenaan is het iets donkerder dan onderaan. Voor het gezicht links kan je stukken van de huid rechts nemen. Misschien moet je hier ook eens zien nr de healing tools (deze blenden en houden de oorspronkelijke belichting in tegenstelling tot de clone tool).
De groenige verkleuring onderaan is moeilijker (zeker in jpg kwaliteit).
Een snelle oplossing is nr zwart/wit zetten en wat bijwerken.
Een moeilijke oplossing is color by the numbers gebruiken.
Kort gezegd : je samplet de rgb waarden van de groene kleur en zet deze waarden via een curve om nr de rgb waarden die je wilt hebben. Voor deze laatste kan je een kleur uit uw foto samplen die wél goed is. En ook een masker erop toepassen zodat alleen de kleur in de juiste regio onderaan wordt aangepast.
Verder de klassiekers zoals levels en bijscherpen toepassen, kaderke toevoegen nr smaak...
het probleem is dat ik geen foto software heb om dat allemaal te bewerken
en ik weet niet welk programma ik nodig heb heb al een paar programma's geprobeerd maar het lukt mij niet
het probleem is dat ik geen foto software heb om dat allemaal te bewerken
en ik weet niet welk programma ik nodig heb heb al een paar programma's geprobeerd maar het lukt mij niet
en inderdaad de foto is wel belangrijk voor mij
Misschien kun je dan beter je topictitel veranderen en daar duidelijk in maken dat je iemand zoekt die dat voor je wil doen.
ik kan mis zijn, maar volgens mij is dit een 'foto' van een foto?
ik bedoel: heb je een foto gemaakt van de foto?
Indien zo, dan kan je hem beter met een scanner inscannen voor de bewerking, ipv een foto te nemen. De overbelichting komt door de flitser (uit de exif: Flash used: Yes (auto, red eye reduction mode), red eye zal niet veel geholpen hebben ).
inderdaad ik heb een foto genomen van een foto om dat ik hem niet er niet mocht uit nemen om te scannen of zo.
wegens de water vlekken die er op zitten en zo
dus heb ik het geprobeerd zo te doen en zelf een beetje aan te werken maar dit lukt me niet.
en misschien had ik beter mijn topic anders aan de man gebracht he
het is hoogstwaarschijnlijk redelijk retorisch maar geraak je niet aan het negatief?
Als je dat in handen hebt is het gemakkelijk om een nieuwe foto te laten maken, ik denk dat eenvoudiger gaat worden om dit te vinden dan om dit te retoucheren.
Doe anders eens een nieuwe poging voor een foto.
Trek zonder flits, met statief en met goede belichting.
Op het forum vind je ook goede tips hoe een foto in een kader achter glas te trekken.
Als je in raw kunt trekken, doe dit dan ook.
Die 12 bits gaan een duidelijk voordeel zijn voor het rechttrekken van de watervlekken.
Uw originele foto in psd file met nog een andere versie staat op onderstaande link, alhoewel als je geen photoshop of ander fotobewerkingsprogramma hebt, zal je het waarschijnlijk niet kunnen openen. Ik kan dan ook de jpg file online plaatsen, kleur of zwart wit:
Uw originele foto in psd file met nog een andere versie staat op onderstaande link, alhoewel als je geen photoshop of ander fotobewerkingsprogramma hebt, zal je het waarschijnlijk niet kunnen openen. Ik kan dan ook de jpg file online plaatsen, kleur of zwart wit:
Bewerking is gedaan met klonen, knippen en plakken.
Amai, dat is het een en ander zeg.
Zal wel een serieus werk geweest zijn.
Comment