Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black and White And Color

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Black and White And Color

Hoi,

Ben druk geweest met Photoshop CS2 en was nieuwsgierig
    of ik op het goede spoor zit.!

Alvast bedankt voor het commentaar!

Gr

Richard
    Last edited by ijsboer; 17 juli 2007, 21:04.

Re: Black and White And Color

Technisch zit je wel op 't goede spoor, maar artistiek vind ik het persoonlijk maar niks. Ik heb nog maar héél weinig foto's gezien waar kleur een toegevoegde waarde heeft in een Z/W-foto.
    Maar technisch gezien op enkele foutjes na best OK.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Ik vindt de laatste op de site heel mooi....dat kindje wat wegloopt ..denk dat je qua bewerking wel goed zit.
      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Het cola blikje vind ik wel een goeie
        maar voorkeur gaat zeker naar het kindje op het strand
        mooie foto en de bewerking vind ik hier ook leuk
        Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
        Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xavierdv Bekijk bericht
          Het cola blikje vind ik wel een goeie
          maar voorkeur gaat zeker naar het kindje op het strand
          mooie foto en de bewerking vind ik hier ook leuk
          Zit nog een beetje te twijfelen over welke foto's geschikt zijn
          om zo te bewerken! De foto mijn zoontje op het strand is ook mijn
          persoonlijke favoriet! (is in Frankrijk gemaakt)!

Comment

het belangrijkste is de selectie maken voor wat je houd en wat je zw-maakt en vooral bij de eerste en bij het cola-blikje zie ik hier toch wel wat fouten (onder zijn benen, rechtsonder het colablikje)
            wat ik het gemakkelijkste vind (ik verondestel dat je met lagen werkt):
            is kleurenlaag dupliceren, laag zwart-wit maken en dan in de onderste kleuren laag de selectie maken van wat je terug kleur wil. je kan dan gewoon de slectie deleten in de zwart-wit-laag en dan de lagen samenvoegen. op deze wijze krijg je geen foutjes doordat je met een brush uitschuift of onnauwkeurig werkt.

groeten, robbe
            Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
            Wait. Look. Feel.
            Then shoot ! (David Muench)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbe852 Bekijk bericht
              het belangrijkste is de selectie maken voor wat je houd en wat je zw-maakt en vooral bij de eerste en bij het cola-blikje zie ik hier toch wel wat fouten (onder zijn benen, rechtsonder het colablikje)
              wat ik het gemakkelijkste vind (ik verondestel dat je met lagen werkt):
              is kleurenlaag dupliceren, laag zwart-wit maken en dan in de onderste kleuren laag de selectie maken van wat je terug kleur wil. je kan dan gewoon de slectie deleten in de zwart-wit-laag en dan de lagen samenvoegen. op deze wijze krijg je geen foutjes doordat je met een brush uitschuift of onnauwkeurig werkt.

groeten, robbe
              Super tip... werkte wel in lagen maar heb met de GUM de COlor layer
              weg gebrusht waardoor ik het gekleurde blikje kreeg!?

Comment

Beste manier is met 2 lagen werken en een masker gebruiken om te bepalen wat je terug in kleur wil.
                Het voordeel hier is dat je je masker kan blijven bijwerken tot je helemaal tevreden bent en aangezien je niets aan de lagen zelf verandert is het niet destructief. Als je ook als psd bewaart kan je zelfs achteraf je masker nog verder aanpassen.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                  Beste manier is met 2 lagen werken en een masker gebruiken om te bepalen wat je terug in kleur wil.
                  Het voordeel hier is dat je je masker kan blijven bijwerken tot je helemaal tevreden bent en aangezien je niets aan de lagen zelf verandert is het niet destructief. Als je ook als psd bewaart kan je zelfs achteraf je masker nog verder aanpassen.
                  Ga ik vanavond mee aan de slag!

Comment

Ik heb er ook ooit zo eentje gemaakt:

Wat kan er beter aan ?

Alvast bedankt,
                    Jonas
                    Met vriendelijke groeten,
                    Jonas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunskes Bekijk bericht
                      Ik heb er ook ooit zo eentje gemaakt:

Edit mod JLP: Foto uit quote gehaals om de leesbaarheid te bevorderen van dit topic.

Wat kan er beter aan ?

Alvast bedankt,
                      Jonas
                      Kan aan mij liggen maar.... ik vindt hem mooi en zou er dus niets aan willen
                      durven veranderen!
                      Last edited by JLP; 3 juli 2007, 17:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsboer Bekijk bericht
                        Kan aan mij liggen maar.... ik vindt hem mooi en zou er dus niets aan willen
                        durven veranderen!
                        Je zou de letters licht kunnen maken (creme of wit) om ze duidelijker leesbaar te maken!

Comment

Die van je zoontje op het strand vind ik echt SUPER!!!
                          De eerste in de rij is ook wel leuk, zeker met het extra licht van het lampje maar kmis er ergens iets en kweet niet wat.

Maar idd, alles is persoonlijke voorkeur en smaak enz...

Kdurf niet aan zulke dingen beginnen, ook al vind ik het super knap.

groetjes

(kan ik hier ergens op de site vinden hoe ik dat doe in PSP?...weet dus niets van werken met lagen enz)
                          Last edited by vvm1; 2 juli 2007, 11:12.
                          Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Ik vind dat allemaal zeer origineel en goed bedacht. Zulke foto's heb ik liever dan de haarscherpe beelden met de exact juiste belichting van verder totaal lullige onderwerpen.
                            Voor heel de reeks:

Comment

Zoveel mensen, zoveel smaken. Ik vind vooral no1 + 5 goed! Hou wel van dit soort bewerkingen.
                              Groetjes, Damiaan.
                              Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Working...
                              X