Hoe maak ik in photoshop een sprookjesachtige schijn over mijn foto's, je ziet dat ook vaak op trouwfoto's terugkomen. Kan iemand mij op weg helpen? Heb nu wel niet dadelijk een voorbeeld of link, maar het zal wel ongeveer duidelijk zijn hoop ik?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
'flou' maken
Collapse
X
-
-
Re: 'flou' maken
Hier alvast 1 manier (misshcien niet de beste, maar ze lukt in alle geval) :
1. foto selecteren en in een nieuwe leyer plaatsen
2. op de 2e layer de filter "gaussian blur" toepassen op 40 pixels (best is zelf wat met het aantal blur-pixels te experimenteren)
2. de transparantie van de 2e layer verlagen tot tussen de 20 en de 40 procent om het gewenste effect te bekomen.
Good luckmeer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/
-
Oorspronkelijk geplaatst door scooke Bekijk berichtHoe maak ik in photoshop een sprookjesachtige schijn over mijn foto's, je ziet dat ook vaak op trouwfoto's terugkomen. Kan iemand mij op weg helpen? Heb nu wel niet dadelijk een voorbeeld of link, maar het zal wel ongeveer duidelijk zijn hoop ik?
- duplicate layer
- gaussian blur op de copy, niet te zwaar, radius=15 ofzo
- dan spelen met de dekking van de geblurde layer (bvb 15 - 30 %)
PS: flitske was rapper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk berichtdan spelen met de dekking van de geblurde layer (bvb 15 - 30 %)
Comment
-
Met CTRL+J maak je een kopie van de laag.
Dan met die laag geselecteerd ga naar menu Filter, Vervagen, Gaussiaans vervagen. De straal op 40 pixels zetten + klik OK
De Dekking aanpassen naar 20 / 40 procent.
Zo, dit was in het NL.Groetjes, Damiaan.
Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk berichtMet CTRL+J maak je een kopie van de laag.
Dan met die laag geselecteerd ga naar menu Filter, Vervagen, Gaussiaans vervagen. De straal op 40 pixels zetten + klik OK
De Dekking aanpassen naar 20 / 40 procent.
Zo, dit was in het NL.DANKUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Comment
Comment