Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

chroom laten schitteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• chroom laten schitteren

Hoe kan ik op de chroomlijsten van een oldtimer op de plaatsen waar het licht uitgebrand is een fonkeling in de plaats creeren in photoshop? Is dat er filter voor?

Tnx
    Last edited by scooke; 16 juni 2007, 00:06.
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Re: chroom laten schitteren

Moeilijk te zeggen als je niks ziet, maar uw fonkeling moet groter zijn dan uw uitgebrande plek.
    Wit (fonkeling) op wit (uitgebrand deel) zie je anders namelijk niet.

Dus alles hangt af van de grootte van uw uitgebrande delen. Is het miniem, of zijn ze niet echt volledig uitgebrand, dan zal het lukken, anders...eerst de uitgebrande delen herstellen, en pas dan er en fonkelend sterretje overheen zetten.

Comment

Wat sommige filters doen is een "bloom" simuleren. Die plaatsen een glow over het beeld dat alleen glowt daar waar de luminantie een bepaalde waarde overschrijdt.

Probeer het volgende:

Selecteer de highlights: menu Select > Color Range ... en in het dialoogvenster selecteer je in het bovenste vak "highlights".

Tik nu CTRL+J, of kies Layer > New Layer > Layer via Copy. Je krijgt nu een nieuwe laag met je selectie daarin gekopieerd.

Pas nu toe Gaussian blur toe op je nieuwe laag. Stel radius in naar smaak. Daarna kan je nog tweaken door de opacity van de "glow" laag te veranderen naar ... 67% bvb..

Is dit wat je bedoelt?

Dave
      pixelpusher

Comment

Pas nu toe Gaussian blur toe op je nieuwe laag. Stel radius in naar smaak. Daarna kan je nog tweaken door de opacity van de "glow" laag te veranderen naar ... 67% bvb..
        Als ik dit laatste toepas dan wordt het witte gedeelte op de foto alleen maar doffer, maar een fonkel zie ik niet tevoorschijn komen.
        NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

Comment

Working...
        X